Volkswagen Amarok po liftingu zapewnia więcej możliwości dzięki nowemu silnikowi 3.0 w ofercie. Nowy widlasty diesel ma spełniać oczekiwania właścicieli Amaroka szukających silnika, który zapewnia dużą dynamikę już przy niskich obrotach i charakteryzuje się dużą elastycznością. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1.500 obr./min.
Silnik 3.0 TDI pojawi się w trzech wersjach różniących się mocą: 120 kW/163 KM, 150 kW/204 KM lub 165 kW/224 KM. Wszystkie spełniają nową normę emisji spalin Euro 6. Początkowo pod koniec września 2016 r. w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy wariant silnika. Zależnie od mocy silnik V6 3.0 TDI będzie montowany w różnych wersjach Amaroka, różniących się rodzajem napędu. Dostępne będą auta z klasycznym napędem na tylne koła, z 4MOTION (z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi i skrzynią manualną), a także ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).
Przeczytaj: TEST Volkswagen Amarok Ultimate 2.0 BiTDI 4MOTION
Długie przełożenia najwyższych biegów w przekładni mechanicznej oraz w 8-stopniowej automatycznej, podczas jazdy ze stałą dużą prędkością wpływają na zmniejszenie obrotów silnika oraz na niższe zużycie paliwa. Dzięki temu zmniejsza się również poziom hałasu w czasie jazdy oraz ilość emitowanego dwutlenku węgla. W cyklu mieszanym wg NEDC, nowy Amarok w topowej 224-konnej wersji z 8-stopniowym automatem, ma zużywać 7,6 litra oleju napędowego na 100 km. Oznacza to emisję 199 g CO2/km.
Zastosowany po raz pierwszy w Amaroku i dostępny seryjnie w Europie, będzie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic. W topowej 224-konnej odmianie auto dostało nowe 17-calowe tarcze hamulcowe przy kołach przedniej osi oraz 16-calowe tarcze z tyłu.
.
Zmiany wizualne
Masywny przód nadwozia, czy zmieniona tablica rozdzielcza we wnętrzu są znakami rozpoznawczymi odświeżonego Amaroka. W stylistyce zewnętrznej oraz we wzornictwie deski pojawiły się wyraźne poziome linie. Taka stylistyka kantów i przetłoczeń oddziela od siebie klarowniej powierzchnie. Zastąpienie okrągłości poziomymi i pionowymi kreskami sprawiło, że przód i wnętrze Amaroka stały się bardziej wyraziste i zgodne z obecną stylistyką marki VW. W kabinie zagościły lepsze fotele i lepsze materiały wykończeniowe.
Czytaj: Volkswagen Amarok vs. Isuzu D-MAX: porównanie pick-upów
W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Auto ma nadwozie o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami) i spełnia wszelkie wymagania, jakie stawia się klasycznym pick-upom. Zwiększono do tego rozmiar kół, dzięki czemu auto wydaje się jeszcze bardziej potężne.