Amarok Ultimate opeira się o bogato wyposażony model Highline, którego jeszcze lepiej doposażono. Szczególną uwagę zwraca zmieniona grafika reflektorów bi-ksenonowych ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED. Wygląd świateł współgra z nowymi chromowanymi podwójnymi listwami na osłonie chłodnicy. Kolejnymi charakterystycznymi cechami są srebrne obudowy lusterek, przyciemnione tylne światła z diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej, polerowane 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (z oponami 255/55 R19), srebrna osłona podwozia oraz chromowane rury nad skrzynią ładunkową i przy progach.
Przeczytaj też: TEST - Volkswagen Amarok kontra Isuzu D-MAX - porównanie pick-upów
Ponadto Amarok Ultimate jest wyposażony seryjnie w system Parkpilot z kamerą cofania Rear Assist, elektrycznie składane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, autoalarm, ogrzewanie przednich foteli oraz system nawigacyjny RNS 315. Wnętrze zdobi tapicerka w kolorze antracytowo-czarnym z Alcantary i specjalne welurowe dywaniki. Jako kolor lakieru do wyboru jest biały Candy, Natural Grey, srebrny Reflex, niebieski Starlight, brązowy Toffee i czarny Deep.
Za napęd odpowiedzialne są silniki TDI w połączeniu z napędem na tylne koła lub napędem na wszystkie koła, przekładnią manualną lub automatyczną (z wyjątkiem wariantów z BlueMotion Technology). Volkswagena Amaroka Ultimate można kupić za 131 751 zł netto. Nowością w ofercie jest także Amarok SingleCab (pojedyncza kabina) z 8-stopniową przekładnią automatyczną - cena od 108 071 zł netto.