Modyfikacje jakie przeprowadza tuningowa firma MTM potrafią przyprawić o zawrót głowy. Seryjny Amarok z 2-litrowym silnikiem Diesla, zmienił się nie do poznania pod względem zastosowanego układu napędowego. Między przednie koła trafił wielki silnik 4.2 TDI V8 zespolony ze zautomatyzowaną 8-biegową skrzynią Tiptronic. Generowana moc wynosi 400 KM i ogromne 930 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pick-up przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Zobacz: TEST Volkswagen Amarok Ultimate 2.0 BiTDI: niemiecki siłacz
Wymiana silnika pociągnęła za sobą inne modyfikacje mechaniczne. Aby sprostać potężnej mocy, zmienione zostało zawieszenie, a także układ hamulcowy. Wydechy zostały wyprowadzony na boki nadwozia, tuż pod stopniami ułatwiającymi wsiadanie. W nadkola włożono 20-calowe aluminiowe obręcze firmy BBS i ubrano je w terenowe opony. Przy okazji usprawnień mechanicznych tunerzy podrasowali nieco wygląd zewnętrzny, poprzez zastosowanie dodatkowego orurowania na nadwoziu. Wszelkie srebrne elementy pomalowano matowa czernią, w celu nadania pick-upowi bojowego charakteru. Kabina w celu dodania autu ekskluzywności została niemal w całości obszyta Alcantarą.