W salonach niemieckiej marki można już zamawiać dwie nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Topowy Arteon R, zaprojektowany przez dział Volkswagena R, jest napędzany przez najnowszą ewolucję zaawansowanej technologicznie jednostki napędowej z turbodoładowaniem. Chodzi o 2-litrowy silnik TSI, który już przy 2100 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy (420 Nm). Maksymalną moc (320 KM) silnik ten generuje w zakresie od 5350 do 6500 obr./min.
Całą ta moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła (4MOTION) za pomocą 7-biegowej, automatycznej skrzyni (DSG7). Niezależnie od wybranego nadwozia, Arteon R przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Poprzeczkęmo żna przesunąć do 270 km/h decydując się na specjalny pakiet R Performance.
Mają pazu(R)
Z zewnątrz Arteona R i Arteona R Shooting Brake wyróżniają nowo zaprojektowane zderzaki w stylistyce R (z dużymi wlotami powietrza z przodu i dyfuzorem z tyłu), matowe obudowy lusterek w kolorze chromu, logo R wyświetlane na ulicy po otwarciu drzwi, układ hamulcowy R Performance z niebieskimi zaciskami (z logo R na zaciskach z przodu) i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (model Sebring). Opcjonalnie są dostępne 19-calowe koła (wzór Adelaide) i 20-calowe obręcze kół (model Estoril). Nowy jest również układ wydechowy Volkswagena R z dwiema trapezowymi metalowymi końcówkami rur wydechowych po każdej stronie dyfuzora.
Rodzina się rozrasta
W ostatnich latach ofensywa Volkswagena w zakresie modeli hybrydowych nabrała większego tempa. Teraz z hybrydowym napędem można zamawiać również Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta i Touarega. Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy nowego Arteona eHybrid dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny.
Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Arteon tańszy kosztem osiągów. Flagowa limuzyna dostępna z silnikiem 1.5 TSI - CENNIK
Jadąc tylko w trybie elektrycznym, czyli nie emitując lokalnie żadnych szkodliwych substancji, Arteon w obydwu wersjach nadwozia może rozpędzić się do 130 km/h. Przy wyższych prędkościach do pracy włącza się oszczędny czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1.4-litra, który wraz z jednostką elektryczną generuje moc 218 KM i 400 Nm. W połączeniu z 6-biegowym automatem i napędem na przednia oś Arteon eHybrid (niezależnie od wersji nadwozia) przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h.
Hybrydowo i na bogato
Arteon eHybrid i Arteon Shooting Brake są oferowane w dwóch bogatszych wersjach wyposażenia Elegance i R-Line. Pierwsza z nich ma bardziej luksusowy styl, a druga sportowy. W obydwu wersjach Arteon jest wyposażany w 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, diodowe reflektory z funkcją Light Assist (automatyczna zmiana świateł), tzw. dynamiczne światła kierunkowskazów w tylnych lampach oraz w charakterystyczne tylko dla tych wersji elementy przedniej części nadwozia.
Nie przegap: Tyle kosztują Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake. Znamy CENY nowych modeli
Wnętrze hybrydowych Arteonów zdobią stosowane seryjnie aplikacje z alcantary i skóry, prawdziwego drewna (Elegance) lub metalu (R-Line), nakładki na pedały o wyglądzie aluminium oraz dotykowe pola na pokrytej skórą wielofunkcyjnej kierownicy. W wyposażeniu seryjnym obydwu wersji wyposażeniowych znajdują się ponadto system wyboru trybów jazdy, podgrzewanie przednich foteli oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu (Park Assist).
Ceny w Polsce
Ceny Arteona eHybrid zaczynają się od 199 190 zł. Z kolei Arteon Shooting Brake w hybrydowej wersji typu plug-in jest droższy o 5.000 zł. Następnie za Arteona R trzeba zapłacić co najmniej 249.090 zł. Dopłata do wersji Shooting Brake w wersji R wynosi 6.000 zł.
Limuzyna | Shooting Brake | |
Arteon eHybrid | 199 190 zł | 204 190 zł |
Arteon R | 249 090 zł | 255 090 zł |