Volkswagen Beetle Dune Concept to totalne nowe wcielenie współczesnego Garbusa. Auto zewnętrznie wyróżnia się znacznie podwyższonym zawieszeniem i czarnymi masywnymi osłonami nadkoli i progów. Zderzak przedni zrobił się bardziej agresywny, podobnie zresztą jak ten z tyłu. Jest jeszcze piaskowy kolor nadwozia, a wszystko po to, by dodać przełajowego charakteru samochodu. W kabinie także zagościła kilka nowych akcentów - w miejscy schowka pojawiły się uchwyty, czy duży ekran zestawu multimedialnego.
Przeczytaj: Volkswagen Beetle 1.4 TSI R-Line - TEST współczesnego Garbusa
Do napędu użyto adekwatnego do wzmocnionej sylwetki silnika. Pod maskę wstawiono 4-cylindrowy, turbodoładowany motor benzynowy. Jego pojemność to 2.0-litra, a produkowana moc wynosi 210 KM. Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią DSG. Niestety jego moc przenoszona jest tylko na koła przednie, co całkowicie nie pasuje do zewnętrznego terenowego charakteru. W pracy napędowej pomaga elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Beetle w wersji Dune może trafić w 2015 roku do seryjnej produkcji. Wówczas Volkswagen mógłby ze spokojem użyć napędu wszystkich kół 4Motion, który jest montowany w Golfie. Na razie to jednak tylko spekulacje, a samo auto swój debiut zaliczy na Salonie Samochodowym w Detroit (NAIS 2014).