Caddy TGI BlueMotion, rodzinny van i miejski samochód dostawczy z napędem na gaz ziemny, obecnie jest już dostępny z mechaniczną skrzynią biegów. Już niebawem do oferty trafi odmiana z dwusprzęgłową skrzynią DSG. W ofercie znajdą się zarówno wersje dostawcza i osobowa, z krótkim rozstawem osi oraz w przedłużonej wersji Maxi.
Volkswagen informuje, że w cyklu mieszanym Caddy TGI zużywa 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km, a Caddy Maxi 4,3 kg/100 km. Oznacza to, że jeśli silnik jest zasilany jedynie gazem, Caddy może bez tankowania pokonać dystans 630 km, a Caddy Maxi 860 km.
Sprawdź też: Volkswagen Caddy Alltrack: pełny polski CENNIK
Jednostka pracująca pod maską to 1.4-litrowy silnik TGI spełniający normę emisji spalin Euro 6. Silnik skonstruowano w oparciu o zmodyfikowany benzynowy silnik TSI. Do zasilania gazem przystosowano np. głowicę cylindrów, rozrząd, wał korbowy, tłoki, przewody oraz zawory. Technicy zmodyfikowali również system sterowania silnikiem, katalizator i turbosprężarkę. Silnik TGI generuje 110 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1500-3500 obr./min. Maksymalna prędkość w wersjach dostawczej oraz osobowej wynosi 174 km/h (172 km/h ze skrzynię DSG).
W nowym Caddy oraz Caddy Maxi TGI BlueMotion zbiorniki na sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas) zamontowano pod podłogą - dzięki temu nie zmniejszają one przedziału bagażowego. Jego pojemność w wypadku Caddy wynosi maksymalnie 3200 litrów, a w przypadku Caddy Maxi 4130 litrów. Samochody wyposażono dodatkowo w 13-litrowy zbiornik na benzynę. Wykonane ze stali zbiorniki gazowe mają kształt butli i są wypełnione gazem ziemnym CNG sprężonym pod ciśnieniem ponad 200 bar. W Caddy z krótkim rozstawem osi cztery zbiorniki mogą pomieścić 26 kg gazu ziemnego, do pięciu zbiorników Caddy Maxi TGI mieści się 37 kg CNG.
Volkswagen Caddy TGI BlueMotion DSG będzie dostępny w sprzedaży na początku czerwca 2016. Dodatkowo gazem ziemnym będzie też napędzany podwyższony model Caddy Alltrack.