Volkswagen California 6.1, czyli niewielki kultowy kamper po liftingu

2019-08-05 13:05

Kempingowy Volkswagen California przeszedł modernizację. Pojazd zbudowany na bazie Volkswagena Transportera 6.1 zmienił się nieco z wyglądu, jest bardziej komfortowy oraz wyposażony w więcej systemów wsparcia kierowcy. Do tego auto jest zawsze online, dostało cyfrowe zegary, pojawił się dodatkowy duży wyświetlacz odpowiedzialny za funkcje kempingowe czy nowy system audio.

Volkswagen Samochody Użytkowe oficjalnie zaprezentował model California 6.1. Przestrzeń mieszkalna i sypialnia zostały starannie ulepszone i zoptymalizowane pod kątem łatwości przekształcania. Co więcej, kierowca i pasażer siedzą przed przeprojektowaną tablicą rozdzielczą.

W kamperze pojawił się m.in. kompletnie przeprojektowany wielofunkcyjny wyświetlacz znajdujący się na konsoli pod dachem. Teraz jest duży, dotykowy i kolorowy. Cyfryzacja objęła także zestaw wskaźników. ­Digital Cockpit w miejscu analogowych zegarów jest dostępny po raz pierwszy w tym modelu. Zaktualizowano także system multimedialny ze zintegrowaną kartą eSIM, co otwiera drogę do świata mobilnych usług online. Ekran może mieć przekątną nawet 9,2 cala. System nagłośnienia wnętrza również uległ modernizacji.

Test poprzedniej wersji: Volkswagen California Ocean Edition 2.0 BiTDI DSG: mobilne cztery kąty

Od strony wizualnej całkowicie przeprojektowano przód Californii 6.1. Atrakcyjniej przedstawia się także kwestia rozwiązań dbających o bezpieczeństwo. Auto wzbogaciło się o asystenta bocznego wiatru Cross Wind Assist, system utrzymania pasa ruchu Lane Assist, asystenta jazdy z przyczepą Trailer Assist czy asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist.

Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedaje rocznie ponad 18.000 egzemplarzy modelu California (dane z 2018 roku), co sprawia, że ​​jest to samochód kempingowy nr 1 na świecie. California to zarówno kamper, jak i van, który sprawdza się podczas długich wypraw, jak i w codziennym przemieszczaniu się.

Podobnie jak zaprezentowany wiosną Multivan 6.1, od teraz również nowa California 6.1 jest wyposażona w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Auto zostanie wprowadzone na rynek z nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi, z których najmocniejszy będzie generował 199 KM mocy. Topowe odmiany występować będą także z napędem na 4 koła i 7-biegową przekładnią DSG.

Nasi Partnerzy polecają