CrossBlue Coupe, według Klausa Bischoffa (szef designu marki Volkswagen) harmonijnie łączy trzy cechy: masywność sylwetki, sportowe proporcje oraz elegancję bryły i linii. Studyjny model ma mieć spory wpływ na wygląd SUV-ów projektowanych w przyszłości. Wnętrze to pięć komfortowych miejsc siedzących, a pojemność bagażnika wynosi 1010 litrów (w zależności od konfiguracji). Odpowiednio dobrane kształty, kolory i materiały tworzą szlachetne, typowe dla SUV-a wnętrze. W zagłówkach przednich foteli wbudowane zostały iPady Mini, aby pasażerowie na tylnych siedzeniach mogli w pełni korzystać z multimedialnej rozrywki.
>>> Volkswagen XL1: Najoszczędniejszy samochód świata - ZDJĘCIA + WIDEO <<<
Koncepcyjny model jest napędzany oszczędnym układem hybrydowym plug-in. Silnik benzynowy V6 TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Maksymalna moc systemu wynosi 415 KM. Przy wykorzystaniu całego potencjału mocy, SUV zachowuje się jak samochód sportowy – studyjny model rozpędza się do 100 km/h w 5,9 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 236 km/h.
Mimo świetnej dynamiki CrossBlue Coupe zużywa średnio zaledwie 3 litry paliwa na 100 km (w nowym europejskim cyklu jazdy NEFZ). W hybrydowym trybie spalania w część cyklu z rozładowaną baterią i napędem tylko TSI, ten mierzący 4,9 metra długości SUV, spala tylko 6,9 l/100 km. CrossBlue Coupe może przejechać wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, nie emitując szkodliwych substancji odległość 33 kilometrów (z maksymalną prędkością 120 km/h).