Popularny kompakt jakim jest VW Golf 7, w odmianie zasilanej z gniazdka otrzymał prostą nazwę e-Golf. Jego budowa kryje baterię litowo-jonową 26,5 kWh, a do napędu służy silnik elektryczny generujący 86 kW (115 KM) i 270 Nm momentu obrotowego. Wartości te pozwalają na rozpędzenie wozu ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 10,4 sekundy. Osiągana prędkość maksymalna wynosi natomiast 140 km/h i została ograniczona elektronicznie. Auto na pełnym ładowaniu jest w stanie pokonać dystans 190 kilometrów.
>>> Nowy Volkswagen Golf R: 300 kucy pod maską - FOTO <<<
Elektryczna odmiana Volkswagena e-up! została oparta o wersję 5-drzwiową, i tylko w takiej będzie sprzedawana. Do napędu małego mieszczucha wykorzystano silnik elektryczny o mocy 60 kW (82 KM) generujący 210 Nm momentu obrotowego, czerpiący zasilanie z akumulatora litowo-jonowego. Maluch może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 12,4 sekundy oraz pojechać maksymalnie z szybkością 130 km/h (ograniczenie elektroniczne). Obiecywany przez Volkswagena zasięg to około 160 kilometrów.
Volkswagen informuje, że doładowanie akumulatorów do poziomu 80% w obydwu autach, przy wykorzystaniu publicznej stacji szybkiego ładowania zajmie nie więcej, niż 30 minut. Pojazdy wyposażono w dwa tryby oszczędnej jazdy (Eco i Eco+) i cztery poziomy odzyskiwania energii pochodzącej z hamowania (D1, D2, D3 i B). Na razie nie wiadomo, kiedy auta dokładnie trafią do sprzedaży i ile będą kosztować. Na więcej informacji trzeba poczekać do Salonu Samochodowego we Frankfurcie (12 - 22 września).