Koncern Volkswagen

i

Autor: Volkswagen Koncern Volkswagen

Volkswagen elektryfikuje na potęgę! Aż 70 nowych modeli aut na prąd!

2019-03-13 12:30

Wciągu 10 lat Volkswagen zamierza wyprodukować 22 miliony elektrycznych samochodów. Koncern konsekwentnie angażuje się w produkcję pojazdów na prąd i wciągu dekady wprowadzi na rynek niemal 70 nowych modeli elektrycznych, zamiast dotąd planowanych 50.

Rozwój mobilności elektrycznej to ważny krok na drodze do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Volkswagen wprowadza szeroki program odchodzenia od węgla, a jego celem jest całkowita neutralność pojazdów pod względem emisji CO2 do 2050 roku. Volkswagen realizuje w ten sposób cele określone podczas szczytu klimatycznego w Paryżu.

Volkswagen informuje w komunikacie prasowym, że Koncern we wszystkich obszarach poczynił ogromne postępy na drodze ku całkowitej rezygnacji z węgla do 2050 roku. Kroki te są zgodne z trzema zasadami: po pierwsze chodzi o skuteczną i trwałą redukcję emisji CO2, po drugie – o przejście na energię ze źródeł odnawialnych i po trzecie – o zrównoważenie tej emisji, której nie da się uniknąć. Poprawę bilansu CO2 floty samochodowej podczas całego cyklu życia produktu Volkswagen zaczyna już na etapie dostawców. W tym celu opracowuje szczegółowy plan działania. Duży potencjał widać przede wszystkim w wypadku dostaw stali i aluminium.

Do 2025 roku ślad CO2 pojazdów koncernu Volkswagen podczas ich cyklu życia ma zostać zmniejszony o 30 procent w porównaniu ze stanem z 2015 roku. Dlatego koncern przestawi się na samochody elektryczne i tylko do 2023 roku zainwestuje w nie ponad 30 miliardów euro. Udział aut z napędem elektrycznym ma wzrosnąć do 2030 roku co najmniej do 40 procent.

Koncern Volkswagen, Volkswagen AG

i

Autor: Volkswagen Koncern Volkswagen, Volkswagen AG

Elektryczne nowości

Pierwsze samochody nowej generacji wejdą do produkcji już w 2019 roku: po Audi e-tron, do klientów trafi Porsche Taycan2. Na każdy z tych modeli zebrano już po 20 000 zamówień. Wraz z rozpoczęciem produkcji modelu ID. samochody elektryczne staną się bardziej dostępne. Wkrótce na rynek trafią także: ID. CROZZ, SEAT el-born, SKODA Vision E2, ID. BUZZ, oraz ID. VIZZION.

Aby ofensywa w dziedzinie pojazdów elektrycznych mogła odnieść sukces zawarto strategiczne porozumienia z firmami produkującymi akumulatory – SKI, CATL, LG Chem oraz z Samsungiem. Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie Volkswagen rozważa możliwość własnej produkcji akumulatorów w Europie. Duże szanse w dalszej perspektywie dają również akumulatory ze stałym elektrolitem; celem jest ich przemysłowa produkcja wspólnie z partnerem QuantumScape.

Obniżanie emisji CO2 w fabrykach

Jednocześnie do 2025 roku ma zostać zmniejszona o 50 procent w porównaniu z rokiem 2010 emisja dwutlenku węgla we wszystkich fabrykach koncernu. Na przykład przejście elektrowni w Wolfsburgu z zasilania węglowego na gazowe ma od 2023 roku powodować ograniczenie emisji CO2 o 1,5 miliona ton rocznie. Produkcja Audi w fabryce w Brukseli już dzisiaj odbywa się w całości w sposób neutralny pod względem CO2. Fabryka w Zwickau będzie nie tylko głównym zakładem wytwarzającym auta oparte na platformie MEB, ale produkowany w przyszłości tam model ID. będzie powstawał w sposób neutralny pod względem CO2.

Głównym elementem ofensywy Volkswagena w dziedzinie samochodów elektrycznych jest platforma MEB. Dzięki partnerstwom, czyli poprzez jak najszersze zastosowanie tej platformy i dzięki efektowi skali można znacznie zmniejszyć koszty produkcji samochodów z napędem elektrycznym. Sprawi to, że e-auta będą dostępne dla wielu ludzi. Pierwszym przykładem takiej partnerskiej kooperacji może być zapowiedziana podczas salonu w Genewie współpraca z firmą e.GO Mobile AG z Akwizgranu.

Rozbudowa sieci ładowarek

Aby wzmocnić rynkowy sukces samochodów elektrycznych Volkswagen wraz z partnerami skupionymi w spółce IONITY zbuduje do 2020 roku w całej Europie przy drogach szybkiego ruchu 400 stacji ładowania; 100 z nich powstanie w Niemczech. Oznacza to, że co 120 kilometrów znajdzie się taka stacja. Za pośrednictwem nowej firmy Elli (Electric Life) Volkswagen zaoferuje klientom prywatnym różne wallboxy do zasilania aut energią elektryczną, a do nich – najpierw w Niemczech – prąd ze źródeł odnawialnych. Dodatkowo we wszystkich fabrykach koncernu na parkingach dla pracowników zostanie wybudowanych 3.500 punktów ładowania aut elektrycznych; kolejne powstaną w punktach dealerskich.

Volkswagen ID. BUGGY

i

Autor: Volkswagen Volkswagen ID. BUGGY