Volkswagen poszerza ofertę popularnego kompaktu o oszczędną odmianą napędzaną zaledwie 1-litrowym silniczkiem 3-cylindrowym. Motor ten jednak nie jest wcale taki słaby, jak może się to wydawać. Jednostka generuje 115 KM mocy i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To przekłada się na wystarczające osiągi, bo przyspieszenie od 0 do 100 km/k trwa 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna to aż 204 km/h. Napęd przekazywany jest na przód a duet z silnikiem stanowi albo 6-biegowa skrzynia manualna, albo dwusprzęgłowa automatyczna DSG o 7 przełożeniach.
Przeczytaj: TEST Volkswagen e-Golf – w pełni elektryczne Das Auto
W Golfie 1.0 TSI BlueMotion to jednak nie osiągi są najważniejsze. Kompaktowy hatchback potrafi się pochwalić średnim zużyciem na poziomie zaledwie 4,3 litra benzyny na 100 km, przy emisji 99 g CO2/km. Na taki wynik pozwala zarówno manualna skrzynia biegów, jak i automatyczna. Seryjnie na pokładzie auta z tym silnikiem będzie zamontowana automatyczna klimatyzacja, system start/stop z rekuperacją, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, obniżone o 15 mm zawieszenie, czy alufelgi 15".
Volkswagen informuje, że klienci będą mogli nabyć nie tylko 3- i 5-drzwiowego hatchbacka z tym motorem. Do oferty trafi także nadwozie Variant oraz Golf Sportsvan. W przypadku Varianta średnie zużycie ma wynosić 4,3 l/100 km ze skrzynią manualną lub 4,5 z DSG. Trochę cięży i mniej opływowy Golf Sportsvan ma wykazywać średnio 4,5 l/100 km (lub 4,6 z przekładnią DSG).
Ile będzie kosztował Volkswagen Golf 1.0 TSI BlueMotion? W Niemczech cena została ustalona od kwoty 20 450 EURO (około 83 tys. zł).