Volkswagen rozszerza ofertę modeli dla nowego Golfa: do gamy samochodów z napędem na oś przednią, która zadebiutowała pod koniec 2012 roku, dołączają modele z napędem 4Motion. W ten sposób koncern kontynuuje i zapisuje kolejną kartę w historii modelu napędzanego na wszystkie koła, która rozpoczęła się w 1986 roku wraz z momentem debiutu pierwszego Golfa Syncro.
Napęd 4Motion nowego Golfa to także jeden z najnowszych i najnowocześniejszych napędów na Świecie, bazujący na debiutującej 5. generacji sprzęgła Haldex. Cały system jest o 1,4 kg lżejszy od tego używanego w poprzedniej generacji modelu i reaguje niesamowicie szybko. Wszystko to sprawia, że poprawia się zarówno aktywne bezpieczeństwo jak i prowadzenie samochodu.
Napęd 4Motion z silnikami TDI
Nowy Golf 4Motion oferowany będzie w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi: 1.6 TDI 105 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. Obie jednostki standardowo wyposażone są w technologię Blue Motion (Start – Stop oraz rekuperację), co sprawia, że średnie zużycie paliwa jest relatywnie niskie – odpowiednio 4.5 i 4.7 l/100 km. Dla porównania Golf 4Motion szóstej generacji, wyposażony w silnik 2.0 TDI 103kw/ 140 KM spalał średnio 5.5 l/100 km – daje to poprawę tej wartości aż o 15 %.
Bogate wyposażenie standardowe
Dokładnie tak samo jak wersje z napędem na przednią oś, nowy Golf 4Motion będzie charakteryzował się bogatym wyposażeniem standardowym. O bezpieczeństwo zadbają systemy ABS, ASR, ESC, XDS, a także 7 poduszek powietrznych i nowość w segmencie czyli hamulec multikolizyjny. Komfort podróżowania zapewniają seryjna klimatyzacja oraz system radiowy z 5 calowym wyświetlaczem dotykowym.
Na rynku polskim sprzedaż nowego Golfa 4Motion rozpocznie się w połowie 2013 roku.