Volkswagen Golf 7: To ma być najlepszy Golf w historii - DANE TECHNICZNE, wymiary, silniki, informacje, cena - ZDJĘCIA

2012-10-18 12:02

Siódma generacja Volkswagena Golfa, najpierw 17 września trafiła do polskich cenników sprzedaży, a teraz pod koniec października pojawi się w salonach. Auto reklamowane jako najlepszy Golf w historii, jest znacznie lżejsze od poprzednika, zastosowane silniki są oszczędniejsze, a pakiet systemów wspierających kierowcę w trakcie jazdy znacznie nowocześniejszy.

VW Golf VII - DANE TECHNICZE

Podajemy najważniejsze aspekty dotyczące budowy i wyposażenia Volkswagena Golfa siódmej generacji, którego masę zmniejszono ok. 100 kilogramów. Według producenta pojazd oferuje jeszcze wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa. Cała seria nowych technologii wspiera kierowcę i podkreśla innowacyjność marki.

Design:
Walter de Silva (koncern), Klaus Bischoff (marka)

Systemy wspierające kierowcę:
Regulacja zawieszenia DCC, automatyczna regulacja odległości ACC plus system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście; dynamiczna regulacja świateł drogowych Dynamic Light Assist.

Electronic Stability Control (ESC / z ABS, asystentem hamulców, ASR, elektroniczną poprzeczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS, systemem przeciwdziałającym poślizgowi kół napędowych podczas hamowania silnikiem, funkcją wspomagania kontrowania kierownicą i funkcją stabilizacji przyczepy); wybór profilu jazdy; regulacja świateł drogowych Light Assist; tempomat z ogranicznikiem prędkości; system rozpoznawania zmęczenia kierowcy; hamulec multikolizyjny; ParkPilot; asystent parkowania Park Assist; proaktywny system ochrony pasażerów; wskaźnik ciśnienia w oponach; Rear Assist; system ułatwiający utrzymania pasa ruchu Lane Assist; system rozpoznający znaki drogowe.

Silniki benzynowe:
1.2 TSI o mocy 63 kW/85 KM (od 4300 do 5300 obr./min) i 160 Nm (przy 1400 – 3500 obr./min)
1.2 TSI o mocy 77 kW/105 KM (od 4500 do 5500 obr./min) i 175 Nm (przy 1400 – 4000 obr./min)
1.4 TSI o mocy 90 kW/122 KM (od 5000 do 6000 obr./min) i 200 Nm (przy 1400 – 4000 obr./min)
1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM (od 4500 do 6000 obr./min) i 250 Nm (przy 1500 – 3500 obr./min)

Silniki wysokoprężne:
1.6 TDI o mocy 77 kW/105 KM (od 3000 do 4000 obr./min) i 250 Nm (przy 1500 – 2750 obr./min)
1.6 TDI o mocy 81 kW/110 KM (od 3000 do 4000 obr./min) i 250 Nm (przy 1500 – 2750 obr./min)
2.0 TDI o mocy 110 kW/150 KM (od 3500 do 4000 obr./min) i 320 Nm (przy 1750 – 3000 obr./min)

Skrzynia biegów:
5-biegowa i 6-biegowa skrzynia manualna
Automatyczna skrzynia biegów: 6- i 7-biegowa DSG

Napęd:
napęd na przednią oś

Zbiornik paliwa:
50 litrów; teoretyczny zasięg w zależności od silnika nawet do 1.562 km

Zawieszenie:
przednia oś z kolumnami McPhersona
tylna oś modułowa o lekkiej konstrukcji (w wersjach poniżej 90 kW)
lub modułowa oś „performance” (w wersjach powyżej 90 kW)

Wymiary:
długość 4.255 mm
szerokość (bez lusterek) 1.799 mm
szerokość (z lusterkami) 2.027 mm
wysokość 1.452 mm
rozstaw kół 2.637 mm

Bagażnik:
380 litrów do 1.270 litrów

Miejsce produkcji:
zakład Wolfsburg i zakład Mosel (Zwickau)

Linie wyposażenia:
Trendline
Comfortline
Highline

Kolory:
seryjny kolor popielaty Urano
kolory specjalne: biały Pure, czerwony Tornado, czarny
lakiery metaliczne: granatowy Night, niebieski Pacific, czerwony Sunset i srebrny Tungsten
lakier perłowy czarny Deep
lakier o efekcie macicy perłowej biały Oryx

Obręcze kół:
seryjne Trendline: 15-calowe obręcze stalowe z pełnymi kołpakami;
seryjne Comfortline: 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Toronto;
seryjne Highline: 16- calowe obręcze ze stopu metali lekkich Dover;
wyposażenie dodatkowe: 15- calowe obręcze ze stopu metali lekkich Lyon, 17- calowe obręcze ze stopu metali lekkich Dijon, 18- calowe obręcze ze stopu metali lekkich Durban ze sportowym zawieszeniem.

Multimedia (Infotainment):
radio Composition Touch (5-calowy ekran dotykowy),
radio Composition Colour (5-calowy ekran dotykowy),
radio Composition Media (5,8-calowy ekran dotykowy),
radio Composition Media z funkcją nawigacji
Discover Media (5,8- calowy ekran dotykowy),
radio z nawigacją Discover Pro (8- calowy ekran dotykowy).

Volkswagen Golf VII - CENNIK

Golf VII - wersja 3-drzwiowa

Silnik TRENDLINE COMFORTLINE HIGHLINE
1.2 TSI 85 KM, BlueMotion Technology, 5 biegowy 59 990 zł
- -
1.2 TSI 105 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy 64 090 zł
67 590 zł -
1.2 TSI 105 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa -
75 490 zł -
1.4 TSI 122 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - 70 490 zł 74 590 zł
1.4 TSI 122 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa - 78 390 zł 82 490 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - 73 690 zł 77 790 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa - 81 590 zł 85 690 zł
1.6 TDI CR DPF 105 KM, BlueMotion Technology, 5 biegowy 74 090 zł 77 590 zł 81 690 zł
1.6 TDI CR DPF 105 KM, BlueMotion Technology, DSG 7 stopniowa - 85 990 zł 90 090 zł
2.0 TDI CR DPF 150 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - - 91 490 zł
2.0 TDI CR DPF 150 KM, BlueMotion Technology, DSG, 6 stopniowa - - 99 390 zł

.

Golf VII - wersja 5-drzwiowa

Silnik TRENDLINE COMFORTLINE HIGHLINE
1.2 TSI 85 KM, BlueMotion Technology, 5 biegowy 61 170 zł
- -
1.2 TSI 105 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy 65 270 zł
68 770 zł -
1.2 TSI 105 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa -
76 670 zł -
1.4 TSI 122 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - 71 670 zł 75 770 zł
1.4 TSI 122 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa - 79 570 zł 83 670 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - 74 870 zł 78 970 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa - 82 770 zł 86 870 zł
1.6 TDI CR DPF 105 KM, BlueMotion Technology, 5 biegowy 75 270 zł 78 770 zł 82 870 zł
1.6 TDI CR DPF 105 KM, BlueMotion Technology, DSG 7 stopniowa - 87 170 zł 91 270 zł
2.0 TDI CR DPF 150 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - - 92 670 zł
2.0 TDI CR DPF 150 KM, BlueMotion Technology, DSG, 6 stopniowa - - 100 570 zł

.