Volkswagen Golf 8. Wszystko co chcesz wiedzieć o nowej generacji. Wymiary, silniki, wyposażenie - ZDJĘCIA, WIDEO

2019-10-27 10:16

Volkswagen Golf 8 to zupełnie nowa generacja kompaktowego auta. Jest inteligentny, skomunikowany z otoczeniem i zelektryfikowany. Samochód został oficjalnie zaprezentowany światu tam, gdzie Volkswagen Golf się narodził i gdzie od 45 lat jest rozwijany i produkowany – w Wolfsburgu, w Autostadt. Jakie nowinki technologiczne otrzymał Golf 8? Które silniki zastosowano do napędu, jakie nadwozie ma rozmiary? Wiemy już wszystko!

Volkswagen Golf odniósł największy sukces w historii Volkswagena – sprzedano go w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy. Teraz, pojawia się nowe, ósme pokolenie tego bestsellera – z cyfrowymi urządzeniami na pokładzie, doskonale skomunikowane ze światem zewnętrznym, z systemami działającymi w sposób prewencyjny, z intuicyjnym systemem obsługi i zelektryfikowanym układem napędowym. To najbardziej nowoczesny Golf w historii.

Platforma MQB

Wraz z Golfem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja modułowej platformy podwoziowej (MQB), która będzie stosowana w pojazdach Grupy Volkswagena przez kolejne dziesięć lat. W 2012 roku to właśnie Golf był pierwszym samochodem Volkswagena, który powstał w oparciu o platformę MQB, pozwalającą się skalować w celu produkcji różnych modeli.

Wymiary i design

Volkswagen Golf 8 wydaje się niższy, dłuższy i bardziej dynamiczny z wyglądu od poprzednika. Jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się jednak prawie wcale. Długość auta wynosi 4284 mm, szerokość 1789 mm, a wysokość 1456 mm. Rozstaw osi to 2636 mm (w poprzedniku 2626 mm).

Polecamy: Volkswagen Golf jest nudny? Nie w tych gorących wersjach! VW Golf GTI TCR & VW Golf R - TEST, OPINIA, WIDEO

Design jest ewolucją stylistyki poprzednika. Pojazd oglądany z każdej perspektywy jest natychmiast rozpoznawalny i nie pozostawia złudzeń, że patrzy się na Golfa. Świadczy o tym m.in. charakterystyczny słupek dachowy C. Pięciodrzwiowy hatchback ma zachowawczo narysowaną sylwetkę i kompaktowe proporcje. O tym, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano świadczą wartości aerodynamiczne: powierzchnia czołowa nowego Golfa została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275.

Największą innowacją jest pas przedni, gdzie zwężone reflektory zostały połączone płynną linią z wąskim grillem. We wszystkich wersjach Golfa zastosowano diodowe oświetlenie LED, które zastąpiło konwencjonalne reflektory. Opcjonalnie oferowane są matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT, wyposażone w interaktywne funkcje. Kształt lamp z tyłu nieco ewoluował, na środku klapy pojawił się duży napis GOLF, a firmowy logotyp otrzymał zaktualizowany nowy wzór.

2020 Volkswagen Golf 8

i

Autor: Volkswagen 2020 Volkswagen Golf 8 Link: Zobacz więcej w GALERII

Cyfrowa rewolucja

Wnętrze ogarnął w pełni cyfrowy świat. Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit; współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head-up. Obsługa auta odbywa się poprzez dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych. Systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit (OCU) łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. 

Pisaliśmy: Przekonałem się, jak bezpieczny jest nowy Volkswagen Passat. To musisz wiedzieć o systemach IQ.DRIVE - TEST

VW Golf 8 wyznacza w klasie aut kompaktowych nowy standard w dziedzinie systemów asystujących wspomagających kierowcę podczas prowadzenia samochodu. Zastosowany po raz pierwszy na świecie w aucie tej klasy system Travel Assist (znany z nowego Passata) sprawia, że Golf może poruszać się po autostradzie automatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu, ani hamować. Zwiększają się dzięki temu komfort jazdy i bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas dalekich podróży.

Golf jest też pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym seryjnie w system Car2X umożliwiający komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X. Dzięki temu idea zbiorowej inteligencji stała się rzeczywistością. System przekazywania komunikatów przez modele Volkswagena za pomocą Car2X do innych samochodów w szybkim czasie może się upowszechnić.

Volkswagen Golf 8 generacja

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Golf 8 generacja Link: Zobacz więcej w GALERII

TSI, TDI, eTSI, eHybrid

Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), wysokoprężne (TDI), zespoły napędowe typu Mild-Hybrid (eTSI) oraz zespoły hybrydowe typu plug-in (eHybrid). Wszystkie silniki benzynowe i diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy tych jednostek – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 90 KM do ponad 300 KM.

Przeczytaj też: Takich GTI jak Volkswagen nie robi nikt inny. TEST hot hatchy na serpentynach przełęczy Col de Turini

Kilka zespołów napędowych będzie oferowanych w Golfie po raz pierwszy. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI nowością jest dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu (NOx). W porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych zespołów napędowych.

2020 Volkswagen Golf 8

i

Autor: Volkswagen 2020 Volkswagen Golf 8 Link: Zobacz więcej w GALERII

Hybrydy

Volkswagen Golf 8 to pierwszy Volkswagen, który będzie dostępny z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem generator-rozrusznik 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. Mild-Hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP), ponadto samochód wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo.

Sprawdziliśmy: Volkswagen Passat B8 teraz jest zawsze online. Lifting przyniósł zmiany, których w większości nie widać

Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji eHybrid uzyskuje moc systemową 204 KM, z kolei sportowa wersja w modelu GTE osiąga 245 KM. Obydwie wersje Golfa z napędem eHybrid są wyposażane w nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, który pozwala na pokonywanie znacznych odległości wyłącznie w trybie elektrycznym, przez co nowy Golf staje się autem do pewnego stopnia bezemisyjnym.

Volkswagen Golf 8 generacja

i

Autor: Volkswagen Golf 8 generacja Volkswagen Golf 2020

Wersje wyposażenia

Volkswagen Golf 8 będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Golf, Life, Style, R-Line. Tym samym wersje wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline przechodzą do historii, a wersja R-Line zastępuje pakiety „R” oferowane do poprzedniego Golfa.

Wszystkie wersje zawierają znacznie bogatsze wyposażenie w stosunku do poprzedniego modelu. Już w podstawowej wersji znajdują się:diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, Digital Cockpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z prewencyjną funkcją ochrony pieszych oraz system Car2X.

W ciągu roku pojawią się kolejne odmiany Golfa: GTI, GTI TCR, GTD, GTE oraz Golf R.