Na razie Volkswagen nie mówi jeszcze o specyfikacji tego samochodu, ale nieco szczegółów już wiemy. Samochód ten podobnie jak jego bliźniacze konstrukcje (Seat Leon X-Perience, Skoda Octavia Scout), dostał seryjny napęd czterech kół 4Motion ze sprzęgłem Haldex V generacji i dynamicznymi silnikami. Napęd współpracuje z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS, stabilizacją toru jazdy ESC oraz systemem automatycznego hamowania po kolizji.
Czytaj też: Volkswagen TRISTAR: wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk - GALERIA
Uterenowiony nieco z samego wyglądu zewnętrznego Golf Alltrack, został podwyższony o 20 mm. Większy prześwit ma ułatwić przemierzanie bocznych dróg. Karoseria dostała przrysowane nadkola i progi, a zmienione zderzaki ozdobiono srebrnymi osłonami. Dzięki nadwoziu typu kombi auto będzie również użyteczne, a maksymalny uciąg przyczepy ma wynosić do 2 ton.
Do napędu zostaną wykorzystane cztery znane, mocne jednostki napędowe. Będzie to jeden benzynowy 1.8 TSI o mocy 180 KM oraz trzy motory wysokoprężne: 1.6 TDI 110 KM, 2.0 TDI 150 KM oraz mocniejsza odmiana 184 KM. Jednostki będą zespolone z manualnymi skrzyniami, lub z automatycznymi DSG.
Debiut VW Golfa Alltrack na Salonie Samochodowym w Paryżu.