Fabryczna wersja Golfa GTI Clubsport jest lekko przestylizowana wizualnie w porównaniu z konwencjonalnym Golfem GTI. Auto otrzymało inne zderzaki, nowe felgi aluminiowe, przyciemnione lampy z tyłu i zgrabną lotkę na klapie bagażnika.
Zobacz: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI - TEST siódmej generacji
Ważniejsze zmiany dotyczą jednak tego co ulokowano pod maską. Benzynowe 2-litrowe, 4-cylindrowe TSI produkuje teraz 265 KM (195 kW) i 350 Nm mocy, która trafia tradycyjnie na koła przedniej osi, poprzez 6-biegową skrzynię manualną lub dwusprzęgłową DSG. Dzięki maksymalnemu wciśnięciu pedału gazu (kickdown), na 10 sekund moc wzrasta jednak aż do 290 KM (213 kW) i 380 Nm! Sprint od 0 do 100 km/h trwa 6 sekund (5,9 sekundy z DSG), a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Cena Golfa GTI Clubsport nie została jeszcze podana. Za to w sieci udostępniony został materiał prezentujący, jak takie specjalne wydanie Golfa radzi sobie na torze wyścigowym.