Najnowsze wcielenie topowego VW Golfa 7 z magiczną R-ką na atrapie wlotu powietrza, jest już dostępne na polskim rynku. Rasowy hot-hatch pojawił się w cenniku w dwóch wersjach nadwoziowych. Pierwsza odmiana 3-drzwiowa z manualną skrzynią kosztuje od 147 490 zł, a model 5-drzwiowy to wydatek od 149 190 zł. Egzemplarze wyposażone w przekładnię zautomatyzowaną typu DSG (6-stopniowa) kosztują w wersji 3-drzwiowej od 155 590 zł lub w 5-drzwiowej od 157 290 zł.
Sportowa twarz Golfa R
Zadziorny styl to cecha wyglądu zewnętrznego. Tylny przemodelowany zderzak z dyfuzorem dorobił się dwóch wylotów wydechowych z rasowymi podwójnymi owalnymi końcówkami. Przyciemnione klosze lamp z tyłu kryją LED-owe wypełnienie, a lusterka boczne zostały pomalowane na srebrny kolor. Przedni zderzak z wielkim wlotem powietrza uległ poszerzeniu względem wersji GTI. Nie mogło też zabraknąć takiego oczywistego detalu jak literka R na listwie grilla i biksenonowych seryjnie montowanych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej. Standardowymi kołami są 18-calowe obręcze ze stopów lekkich (z oponami 225/40), a w opcji dołożyć można nawet 19-tki. We wnętrzu Golfa R utrzymanym w czarnym sportowym tonie, zainstalowano sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary. Jest też trójramienna sportowa kierownica obszyta skórą, oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.
Zobacz: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI - TEST siódmej generacji hot-hatcha od SuperAuto24.pl
300-konne dwa litry
Tak mocnego i szybkiego seryjnie produkowanego Golfa jeszcze w historii nie było. Najbardziej sportowy kompakt ze stajni Volkswagena generuje w najnowszym wcieleniu aż 300 koni mechanicznych! Skąd ten wynik poprawiony o 30 KM w stosunku do poprzednika? To proste - inżynierowie wykorzystali jednostkę napędową, jaka zagościła w najnowszym Audi S3. To oznacza, że pod maską ulokowano 2-litrowy motor TSI (pojemność 1984 cm3) wsparty turbodoładowaniem. Maksymalny moment obrotowy rozwijany w przedziale 1800-5500 obr./min dochodzi do wartości 380 Nm, a moc drzemiąca w sercu to aż 300 KM generowanych przy 5500 obr./min.
O odpowiednie właściwości trakcyjne zadbają XDS+ i EDS zintegrowany z ESC Sport z możliwością całkowitej dezaktywacji. Jest też napęd czterech kół 4MOTION przekazywany za pośrednictwem sprzęgła Haldex piątej generacji, sparowany z 6-stopniową przekładnią DSG (lub z 6-biegową skrzynią manualną). Zawieszenie jest twardsze i niższe - w stosunku do Golfa GTI nadwozie "siedzi" 20 mm niżej. To wszystko pozwala na przyspieszenie od 0 do 100km/h w 4,9 sekundy w połączeniu z DSG, lub w 5,1 s w przypadku skrzyni ręcznej. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.