Sportsvan jest już trzecią odmianą nadwoziową siódmej generacji popularnego Golfa. Auto pozycjonowane w klasie niedużych minivanów jest bezpośrednim następcą Golfa Plus, który mimo świetnej sprzedaży w Niemczech, poza ojczystym krajem nie cieszył się aż takim powodzeniem. Od początku produkcji w 2005 roku sprzedano ponad 900 000 egzemplarzy (w tym 500 000 w samych Niemczech). Sytuację tę ma poprawić prezentowana nowość.
Przeczytaj: Bardziej pakowny i rodzinny - Volkswagen Golf Sportsvan w pierwszym TEŚCIE
Nowy Golf powstał na modułowej platformie MQB, która w Grupie VAG służy niemal wszystkim dzisiejszym pojazdom z silnikiem montowanym poprzecznie. Ta innowacyjna płyta podłogowa sprawiła, że Sportsvan w porównaniu z poprzednikiem schudł o 90 kg, a jego rozstaw osi urósł o 10 cm. Zestawiając auto z Golfem hatchbackiem, to od tej odmiany minivan jest o 12,5 centymetra wyższy, 8 cm dłuższy i ma rozstaw osi zwiększony o 5 cm. Całość automatycznie przekłada się na znacznie lepszą funkcjonalność i wygodę w przedziale pasażerskim. W ustawnym bagażniku można liczyć na regulowaną podłogę, przydatne haczyki i pojemność aż 500 litrów (wzrost o 74 litry). Kanapa przesuwa się o 18 cm, a siedzenia dzielą w układzie 40/20/40.
W gamie jednostek napędowych Golfa Sportsvana znajduje się siedem silników. Cztery z nich to benzynowce z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI): 1.2 85 KM, 1.2 110 KM, 1.4 125 KM, lub 1.4 150 KM. Silniki wysokoprężne, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o pojemności 1.6-litra dysponują mocą: 90 KM, 110 KM lub 150 KM. Wszystkie jednostki napędowe z wyjątkiem 85-konnego TSI i 90-konnego TDI mają manualne przekładnie 6-biegowe, a opcjonalnie mogą być połączone z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DSG o 7 przełożeniach. Wszystkie jednostki wyposażone są seryjnie w system Start-Stop
Volkswagen Golf Sportsvan - CENA w POLSCE
wersja | silnik | skrzynia biegów | cena |
Trendline | 1.2 TSI 85 KM | manualna 5 biegów | 67 690 zł |
Trendline | 1.2 TSI 110 KM | manualna 6 biegów |
72 790 zł |
Trendline | 1.6 TDI 90 KM | manualna 5 biegów |
77 790 zł |
Trendline | 1.6 TDI 110 KM | manualna 5 biegów |
83 190 zł |
Comfortline | 1.2 TSI 110 KM | manualna 6 biegów |
76 390 zł |
Comfortline | 1.2 TSI 110 KM |
automatyczna DSG 7 biegów | 84 390 zł |
Comfortline | 1.4 TSI 125 KM | manualna 6 biegów |
79 090 zł |
Comfortline | 1.4 TSI 125 KM | automatyczna DSG 7 biegów | 87 090 zł |
Comfortline | 1.4 TSI 150 KM | manualna 6 biegów |
83 490 zł |
Comfortline | 1.4 TSI 150 KM | automatyczna DSG 7 biegów | 95 490 zł |
Comfortline | 1.6 TDI 110 KM | manualna 5 biegów |
86 790 zł |
Comfortline | 1.6 TDI 110 KM | automatyczna DSG 7 biegów |
95 290 zł |
Highline | 1.4 TSI 125 KM | manualna 6 biegów |
83 490 zł |
Highline | 1.4 TSI 125 KM |
automatyczna DSG 7 biegów | 91 490 zł |
Highline | 1.4 TSI 150 KM | manualna 6 biegów |
87 890 zł |
Highline | 1.4 TSI 150 KM |
automatyczna DSG 7 biegów |
95 890 zł |
Highline | 1.6 TDI 110 KM | manualna 5 biegów |
91 190 zł |
Highline | 1.6 TDI 110 KM |
automatyczna DSG 7 biegów | 99 690 zł |
Highline | 2.0 TDI 150 KM | manualna 6 biegów |
101 190 zł |
Highline | 2.0 TDI 150 KM |
automatyczna DSG 6 biegów |
109 190 zł |
.