Z zewnątrz auto wygląda jak klasyczny Golf Variant. Zmiany znajdziemy pod karoserią. Zainstalowano tam bowiem niekonwencjonalny napęd oparty o wodorowe ogniwa paliwowe. Producent określa moc na 100 kW (136 KM). Pierwsze 100 km/h ma być osiągane w około 10 sekund. Dodatkowo wodorowy Golf został wyposażony w zestaw baterii litowo-jonowych, które ładowane są podczas hamowania. Wspomagać mają ruszanie oraz przyspieszanie.
Czytaj również: TEST Volkswagen Beetle 2.0 TSI: czerpanie garściami z garbatej historii
Volkswagen twierdzi, że Golf SportWagen HyMotion przejedzie na pełnych zbiornikach 500 km. Pełne napełnienie wodorem ma trwać zaledwie 3 minuty. Niestety są to na razie tylko fazy testowe. Nie wiadomo czy i kiedy wodorowy Golf pojawi się w sprzedaży.
Poniżej prezentujemy wam film na którym objaśniane jest działanie napędu wodorowego.