Rodzina Volkswagena Golfa z każdym rokiem coraz bardziej się powiększa. Każda motoryzacyjna marka może pozazdrościć firmie z Wolfsburga dużej liczby wersji silnikowych i nadwoziowych.
Volkswagen Golf Variant R, potrafiący zmieścić w bagażniku 605 litrów (przy złożonych siedzeniach tylnej kanapy 1620 l), wyróżnia się na tle konwencjonalnego Varianta agresywniejszym pakietem stylistycznym i dużymi felgami. W kabinie znaleźć natomiast można elementy sportowe, takie jak fotele z dobrym trzymaniem bocznym, spłaszczoną u dołu kierownicę, czy dekoracyjne elementy wykonane z aluminium.
Kliknij też: nasz TEST Volkswagena Golfa R: kompaktowa rakieta
W samochodzie z wymowną literką "R", przede wszystkim liczy się jednak spora dawka mocy drzemiąca pod maską. Benzynowa jednostka 4-cylindrowa 2.0 TSI, generuje moc 300 KM i 380 Nm. Siła ta jest wspomagana przez układ 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnię automatyczną DSG. Zestaw ten pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 250 km/h.
Do wyposażenia standardowego należą m. in.: sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), 18-calowe alufelgi Cadiz (z oponami 225/40 R18), sportowe fotele z tapicerką z Alcantary i logo R, czy biksenonowe reflektory z charakterystycznymi dla modeli R światłami do jazdy dziennej LED. Auto w Polsce startuje od ceny 164 890 zł.
.