Volkswagen Golf VII ujawniony: CENA w Polsce, informacje, silniki, wymiary, wyposażenie - ZDJĘCIA + WIDEO

2012-09-05 17:20

Całkiem nowy Volkswagen Golf szykuje się do wjazdu na światowe rynki. Najnowsza siódma generacja została oficjalnie zaprezentowana w Berlinie i już od połowy września będzie można zamawiać ją u polskich dealerów. Bazowa odmiana Golfa VII z silnikiem 1.2 TSI 85 KM, w kraju nad Wisłą kosztować będzie 59 990 zł. VW widocznie wziął pod uwagę finansowy kryzys, bo auto jest bardzo bogate w dodatki, a cena niższa o 1 000 zł, od kwoty jaką trzeba zapłacić obecnie za bazową wersję Golfa VI!

Siódma generacja Golfa to całkiem nowa konstrukcja oparta na nowoczesnej platformie MQB, z której korzystać będzie większość nowych wozów grupy VAG. Lekka konstrukcja przyczyni się do poprawienia osiągów i obniżenia kosztów eksploatacji. Bazowy model lżejszy o około 100 kg w porównaniu do poprzedniej wersji, będzie ważył nieco ponad tonę.

Stylistyka zewnętrzna Golfa posiada typowe cechy poprzednich generacji kompaktowych hatchbacków. Opływowa bryła auta jest dzisiaj jednym z najbardziej znanych przykładów designu Volkswagena. Do rozpoznawalnych cech Golfa należą typowe słupki C, długa linia dachu i typowa kreska nakreślonych okien. Wciąż mamy charakterystyczny przód i tył z poprzecznymi elementami.

Volkswagen Golf VII - WYPOSAŻENIE

W momencie wprowadzenia na rynek nowego Golfa, pojazd będzie oferowany w salonach w trzech poziomach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Patrząc na listę seryjnych elementów w pojeździe, śmiało można stwierdzić, że szykuje się bestseller.

>>> HISTORIA Volkswagena Golfa: 38 lat światowych sukcesów i 29 milionów sprzedanych aut <<<

Już na poziomie wyposażenie seryjnego Trendline, w cenie 59 990 zł auto zaoferuje klientowi bardzo dużo. Na pokładzie znajdą się m.in.: hamulec wielokolizyjny, elektroniczny hamulec postojowy, siedem poduszek powietrznych, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, poprzeczna blokada mechanizmy różnicowego XDS, klimatyzację, ESC, podwójna podłoga bagażnika, wskaźnik ciśnienia w oponach, czy tryb rekuperacji i system Start&Stop. Auto będzie mieć także w podstawie: światła do jazdy dziennej, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem, klimatyzację Climatic, asymetrycznie dzieloną kanapę, elektrykę szyb.

Volkswagen Golf VII - SILNIKI

Volkswagen stworzył dla Golfa dwie zupełnie nowe generacje silników. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop (redukcja zużycia paliwa nawet o cztery procent) i tryb rekuperacji (redukcja CO2 o około trzy procent). Połączenie wszystkich rozwiązań pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 o 23 procent. Pod maskę trafią 3 i 4-cylindrowe silniki.

Silniki benzynowe są wyłącznie motorami TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (czterocylindrowe, cztery zawory na cylinder). W momencie debiutu nowego Golfa do oferty trafią odmiany o mocy 85 KM i 140 KM. Podstawowy silnik 1.2 TSI oferuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km (emisja CO2 113 g/km). Po raz pierwszy Golf będzie dostępny z funkcją odłączania cylindrów (aktywny system zarządzania pracą cylindrów ACT). Wyposażony jest w tę funkcją silnik 1.4 TSI 140 KM. Średnie zużycie paliwa to 4,8 l/100 km (emisja CO2: 112 g/km).

Silniki wysokoprężne to czterocylindrowe jednostki z czterema zaworami na cylinder i bezpośrednim wtryskiem. Początkowo motory TDI będą oferowane w wariancie 105 KM i 150 KM. Podstawowy model o mocy 105 KM zużywa średnio tylko 3,8 l/100 km (99 g/km CO2). Takie wartości były w poprzednim Golfie uzyskiwane tylko przez wersję BlueMotion, a nie przez podstawowy model. Silnik TDI o mocy 150 KM zużywać ma średnio 4,1 l/100 km (106 g/km CO2).

Volkswagen Golf VII - WYMIARY

Samochód w stosunku do "szóstki" urósł. Golf VII jest o 56 mm dłuższy (4255 mm), 13 mm szerszy (1799 mm) oraz niższy o 28 mm (1452 mm). Rozstaw osi będzie dłuższy o 59 mm. (2637 mm). We wnętrzu nowego nadwozia znajdzie się dodatkowe 30 litrów na bagaż, dzięki czemu pojemność urośnie do 380 litrów pojemności. Ilość miejsca w środkowej konsoli także ulegnie powiększeniu. Konstruktorzy postawili na hamulec elektryczny, stąd pozbyto się całkowicie klasycznego lewarka hamulca. Mimo niższego 0 28 mm nadwozia, odległość między siedziskiem a podsufitką pozostała niezmieniona.

WIDEO - oficjalna prezentacja Golfa VII w Berlinie: