Volkswagen Up! GTI oferowany będzie zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i trzydrzwiowej. Oprócz charakterystycznych czerwonych elementów, Up! otrzymał też nowe zderzaki (pas przedni ma więcej wlotów powietrza dla chłodzenia jednostki napędowej), 17-calowe felgi o unikalnym wzorze Brands Hatch oraz bardzo zadziorny spoiler z tyłu. Volkswagen oferuje klasyczne kolory GTI, czyli Tornado Red jak i Pure White, lecz w gamie pojawi się też niebieski Costa Azul. W środku odnajdziemy – tradycyjnie – tapicerkę w kratkę.
Zobacz też: Ambitne plany Volkswagena – więcej SUV-ów!
Auto jest też obniżone o 15 milimetrów, otrzymało też unikalne ustawienia zawieszenia. Warto jednak pamiętać, że nadal jest to znany układ składający się z kolumn MacPhersona oraz belki skrętnej z tyłu.
Volkswagen Up! GTI waży mniej niż tonę, a pod maską znajdziemy trzycylindrowy, litrowy silnik o mocy 115 koni mechanicznych. To podstawowa jednostka oferowana w Golfie, lecz tutaj musi sobie ona radzić ze znacznie mniejszą masą. Nadal jednak Volkswagen odstaje od znacznie mocniejszego Abartha 500.
Maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 niutonometrów pojawia się w zakresie 2000-3500 obrotów. Dzięki temu Up! GTI przyspiesza do setki w 8,8 sekundy. Oryginalny Golf GTI z lat 70-tych ważył znacznie mniej niż nowy Up! - zaledwie 810 kilogramów, lecz okazuje się, że najmniejszy GTI w gamie jest szybszy od 42-letniego dziadka.