Kilka miesięcy przed oficjalną światową premierą podczas międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie, Volkswagen ogłasza nazwę pierwszego modelu z nowej rodziny ID. Elektryczny odpowiednik Golfa nazywa się ID.3. Cyfra 3 ma podwójnie symboliczne znaczenie – wskazuje, że ID.3 należy do segmentu aut kompaktowych oraz, po Garbusie i Golfie, zaczyna trzeci ważny rozdział w historii marki.
Zobacz: Ekonomiczny Hyundai IONIQ teraz ze zmienionym designem
ID.3 znajduje się w centrum zainteresowania nie tylko Volkswagena. Modele klasy kompaktowej wciąż cieszą się ogromną popularnością o czym świadczy wielkość sprzedaży samochodów tego segmentu. Cyfra 3 sygnalizuje, że rodzina ID. może powiększać się zarówno w górę, jak i w dół. Przygotowujemy wiele nowości
– mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży, Marketingu i Serwisu, dając podgląd na rozwój elektrycznej mobilności w Volkswagenie.
Do 2025 roku, dzięki ogromnym inwestycjom, Volkswagen chce zostać marką numer jeden na świecie w tej dziedzinie. Do tego czasu pojawi się ponad 20 nowych wyłącznie elektrycznych modeli, których roczna sprzedaż ma wynosić ponad milion egzemplarzy. Samochody elektryczne nowej generacji będą jednocześnie bezemisyjne i połączone w sieć.
Sprawdź: Volkswagen ID. ROOMZZ: rodzinno-biznesowy elektryczny SUV
Każdy przedstawiciel nowej rodziny elektrycznych modeli będzie nosił nazwę ID.. Podczas gdy Garbus zmotoryzował masy, a kolejne generacje Golfa – jako lidera segmentu – wprowadzały innowacyjne rozwiązania do klasy aut kompaktowych, rodzina elektrycznych modeli ID. ma sprawić, że e-mobilność będzie dostępna dla szerokiego grona odbiorców.
Po rynkowym debiucie ID.3 pojawią się kolejne modele, które już dzisiaj zapowiadają samochody koncepcyjne – ID. CROZZ, ID. VIZZION i ID. ROOMZZ. One również będą miały nazwę składającą się z członu ID. i cyfry.