Pierwszy elektryczny SUV coupe z Wolfsburga jest już w Polsce! Nowy Volkswagen ID.5, podobnie jak spokrewniony z nim Volkswagen ID.4, oferuje dużo przestrzeni w kabinie i spory zasięg, ale przy tym wszystkim jest jeszcze atrakcyjniejszy. Na polskim rynku wszystkie warianty występują z akumulatorami o pojemności 77 kWh.
Polecany artykuł:
Volkswagen ID.5 - wersje, osiągi, ceny
Cennik otwiera wariant Pro (od 209 690 zl), którego silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi generuje moc 174 KM. Za niespełna 7000 zł więcej otrzymamy odmianę Pro Performance (od 216 390 zł), która dysponuje większą mocą (204 KM). Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h zajmuje w tych wydaniach kolejno 10,4 oraz 8,4 sekundy. Prędkość maksymalna jest jednak taka sama i wynosi 160 km/h. Zasięg maksymalny (dla Pro i Pro Performance) wynosi na jednym ładowaniu do 516 kilometrów.
Sportowy GTX
Na szczycie oferty znajduje się usportowiona odmiana GTX, która dysponuje napędem na cztery koła, a jej dwa silniki elektryczne generują moc 299 KM. W efekcie sprint do pierwszej "setki" to zaledwie 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. W tym wydaniu maksymalny zasięg wynosi ok. 490 km. Z uwagi na lepsze osiągi jest też znacznie drożej. Ceny Volksagena ID.5 GTX startują od 243 590 zł.
Dodatki podniosą cenę
Na liście opcjonalnych dodatków znajdziemy m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją półautonomicznej jazdy (Assistance Plus), bardziej zaawansowany system multimedialny z większym ekranem oraz wyświetlacz przyzierny HUD czy panoramiczny dach.