Volkswagen chce być numerem jeden pod względem produkcji pojazdów elektrycznych do 2020 roku. Model I.D. to pierwsze auto z planowanej gamy modelowej. Powstał na platformie Modular Electric Drive, która to posłuży do budowy kolejnych samochodów.
Volkswagen I.D. napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 168 koni mechanicznych. Baterie umieszczono w podłodze, dzięki czemu środek ciężkości znajduje się niebywale nisko. Auto jest całkiem żwawe – osiąga 100 kilometrów na godzinę w 8 sekund – ale o wiele ważniejszy jest zasięg. Przewiduje się, że wynosi on od 400 do 600 kilometrów w zależności od warunków oraz kierowcy.
Zobacz też: Volkswagen up! 1.0 TSI: pierwszy TEST mieszczucha z turbiną
Samochód jest nieco mniejszy od Golfa, lecz ma większy rozstaw osi – aż o 127 milimetrów. I.D. nie zastąpi kultowego modelu lecz będzie oferowany razem z nim, na bardzo podobnym pułapie cenowym.
Wnętrze jest wyjątkowo minimalistyczne. Jedynym fizycznym przyciskiem – bowiem taki jest wymagany przez prawo – jest guzik od świateł awaryjnych.
Oczywiście Volkswagen I.D. to zapowiedź bardzo rozwiniętych funkcji autonomicznych. W tym koncepcie kierownica chowa się w bardzo efektowny sposób, wystarczy tylko przytrzymać logo Volkswagena. Ta technologia pojawi się w pojazdach dopiero w 2025 roku.