Samochody przyszłości według Volkswagena za sprawą elektrycznego napędu nie będą obciążeniem dla środowiska, a dzięki możliwości autonomicznej jazdy będą bezpieczne i znacznie bardziej wygodne od tradycyjnych samochodów. Wnętrze nowego I.D. VIZZION będzie pozbawione kierownicy, co daje zupełnie inne wrażenia. Czy to nadal samochód?
Zobacz: Volkswagen I.D. Buzz – bulik nowej generacji
Po zaprezentowaniu pierwszych w pełni elektrycznych modeli należących do nowej rodziny I.D. marka Volkswagen po raz pokaże studyjny pojazd autonomiczny. Dzięki innowacyjnym technologiom w przyszłości auta staną się bardziej przyjazne dla środowiska, jeszcze bezpieczniejsze i znacznie bardziej wygodne. Ponadto korzystać z aut będą mogły także te grupy klientów, dla których dzisiaj, np. ze względu na wiek, nie jest to możliwe.
Czwarty z rodzeństwa
Nowy studyjny I.D. VIZZION jest czwartym modelem z rodziny I.D. Volkswagena. Moc systemowa najnowszego, mierzącego 5,11 m modelu wynosi 225 kW. Prędkość maksymalna to 180 km/h. Litowo-jonowe akumulatory o pojemności 111 kWh sprawiają, że zasięg auta (wliczając w to energię odzyskiwaną podczas hamowania) wynosi do 665 km. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu obydwa silniki elektryczne współpracują ze sobą w maksymalnie efektywny sposób przekazując siłę napędową na wszystkie cztery koła.
Wirtualny kapitan
Wnętrze I.D. VIZZION inżynierowie zaprojektowali z myślą o jeździe autonomicznej. Kierowaniem pojazdem zajmuje się "cyfrowy kierowca" korzystający z systemów asystujących. Studyjny samochód jedzie, kieruje i nawiguje w ruchu drogowym zupełnie samodzielnie, dzięki czemu pasażerowie podczas jazdy mogą poświęcić się własnym zajęciom. Wirtualny "gospodarz" pojazdu, z którym pasażerowie mogą się porozumiewać przy pomocy mowy i gestów, dzięki temu, że jest elementem cyfrowego systemu pokładowego, doskonale zna upodobania pasażerów i zaspokaja je w wypadku każdego z nich indywidualnie.
Zobacz: Volkswagen I.D. CROZZ - zapowiedź nowego elektryka
I.D.VIZZION pokazuje jak wielkie możliwości daje nowa platforma MEB Volkswagena przeznaczona do konstruowania samochodów elektrycznych. Jest ona technologiczną podstawą do budowy przyszłych elektrycznych samochodów marki, zapewnia im duży zasięg, daje możliwość jak najefektywniejszego zagospodarowania wnętrza i pozwala na produkcję po optymalnych kosztach. Marka Volkswagen zamierza do 2025 roku wprowadzić na rynek ponad 20 elektrycznych modeli. W 2020 roku pojawi się model I.D. – elektryczne auto klasy kompaktowej, a potem w krótkich odstępach czasu zadebiutują nowy elektryczny SUV – I.D. CROZZ oraz van I.D. BUZZ.