PanAmericana to ciekawa wersja Multivana, która już w przypadku wcześniejszych wariantów odnosiła rynkowe sukcesy. Odmiana ta różni się od wersji bazowej Multivana przede wszystkim bardziej przełajowym wyglądem. Grill osłony chłodnicy utrzymany jest w czerni. Wyglądające bardziej masywnie zderzaki z przodu i z tyłu oraz szerokie listwy boczne, na których umieszczono charakterystyczny napis PanAmericana, wykonane są z solidnego, odpornego na uszkodzenia tworzywa w ciemnym szarym kolorze. Stylowe osłony podwozia w przodzie i w tyle oraz listwy chroniące dolne fragmenty progów, są z kolei utrzymane w kolorze srebrnym. Standardowo, Multivan PanAmericana wyposażany jest w 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich, a opcjonalnie dobrać można koła 18-calowe. Koła montowane w modelu PanAmericana nadają się do jazdy w nierównym terenie.
Testowaliśmy: Zachwyca przestrzenią, imponuje wyposażeniem. Volkswagen Multivan T6.1 Cruise 2.0 TDI DSG7 4MOTION - OPINIA, WIDEO
Oprócz udogodnień sprawdzających się na drogach i bezdrożach, Multivan PanAmericana wyróżnia się eleganckim wnętrzem i bogatym wyposażeniem. Seryjnie są przyciemnianie szyby przedziału pasażerskiego, przyciemniane światła tylne wykonane w technice LED oraz logo PanAmericana na słupkach B przednich drzwi. Dwukolorowe fotele mają tapicerkę skórzaną, deska rozdzielcza jest czarna podobnie jak wykładzina. Fotele mogą być też w pełni czarne z obiciami z mikrofibry. Opcjonalnie, do kabiny pasażerskiej zamówić można wytrzymałą wykładzinę podłogową z aluminium lub z imitacji drewna.
Sprawdź również: Volkswagen Transporter Furgon L2 2.0 TDI 150 KM 6MT: dostawczak jeżdżący jak osobówka - TEST, OPINIA
Volkswagen Multivan 6.1 PanAmericana jest dostępny we wszystkich wariantach silnikowych oferowanych dla Multivana, począwszy od wersji 2.0 TDI 110 KM z napędem na przednie koła i manualną 5-biegową skrzynią biegów, przez 150-konne TDI, aż po 199-konnego diesla. Silniki o mocy 150 KM i 199 KM są łączone do wyboru z napędem przód lub na wszystkie koła 4MOTION. Jednostka 2.0 TDI występuje z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną skrzynią 7-biegową DSG. Motor 2.0 TDi 199 KM jest łączny tylko z DSG.
Cena w Polsce za auto z podstawowym silnikiem o mocy 110 KM rozpoczyna się od 187 850 zł bez VAT (od 231 056 z VAT))