Volkswagen Multivan zaprezentowany po raz pierwszy w 1985 r. liczy obecnie cztery generacje. Ten wszechstronny samochód dobry na każdą podróż, zawsze bazował na Volkswagenie Transporterze (generacje: T3, T4, T5 i T6). W 2019 roku pojawiła się odświeżona wersja obecnej generacji oznaczona kodem T6.1.
Zobacz też: Symbol „cudu gospodarczego”. Pokochali go przedsiębiorcy, hipisi w nim mieszkali. Bulli skończył 71 lat
Pierwszy Multivan oparty na VW T3, miał cechy furgonu, samochodu osobowego, MPV i kampera. Pojazd charakteryzował się wysokim komfortem prowadzenia i podróżowania oraz wielozadaniową koncepcją wnętrza: tylną kanapę można było przekształcić w łóżko. Posiadał również rozkładany stolik. Te dwie ostatnie cechy szybko przekształciły furgonetkę w kompaktowego kampera.
Koncepcja Multivana była przemyślana w najdrobniejszych szczegółach. Forma podążała za funkcją: samochód zaprojektowano jako jednolitą przestrzeń z krótkim zwisem z tyłu i ze stromo ustawioną przednią szybą. We wnętrzu, kierowca i pasażer z przodu siedzieli bezpośrednio nad przednią osią i tam, wysoko ponad dachami samochodów osobowych, doświadczali wrażeń z jazdy tak typowych dla kultowego starszego brata – Volkswagena Bulli. Przez kolejnych 35 lat Volkswagen Samochody Dostawcze stale udoskonalał koncepcję Multivana. Nowe systemy mocowania siedzeń, nowe fotele obrotowe, składane stoliki, coraz inteligentniejsze systemy infotainment i wspomagania kierowcy oraz coraz większa wydajność i bezpieczeństwo towarzyszyły Multivanowi w jego podróży przez lata. Jednak DNA, a tym samym charakterystyczne cechy „szwajcarskiego scyzoryka na kołach” pozostały niezmienione - włącznie z wyjątkową pozycją siedzącą kierowcy oraz pasażera z przodu i ogromną elastycznością aranżacji wnętrza.
Przeczytaj: Volkswagen Multivan 6.1 PanAmericana to bus dobry na dalekie podróże - CENA
Jaki będzie nowy, najlepszy w historii Volkswagen Multivan? Niemcy zapowiadają, że ten samochód będzie charakteryzować się jeszcze wyższą jakością, stanie się wygodniejszy i bezpieczniejszy, a do tego bardziej inteligentny, połączony z internetem i produkowany w zgodzie z równowagą środowiskową. Dzięki nowemu modelowi specjaliści od pojazdów dostawczych z Hanoweru przenoszą DNA kultowego Multivana i związany z nim styl życia w erę cyfryzacji i elektryfikacji. Pierwsze informacje na temat tego samochodu poznamy w nadchodzących tygodniach.