Grupa Volkswagena poważnie zabrała się za odświeżenie swojego ostatniego modelu serii T. Na warsztat trafiła cała rodzina Volkswagena Transportera, Carvelle i Multiviana. Poza znacząco odświeżonym nadwoziem, nowy T6.1 otrzymał mnóstwo nowości w postaci nowocześniejszego wnętrza i systemów mających zapewnić podróżującym większe bezpieczeństwo i komfort w pokonywaniu tysięcy kilometrów.
Z zewnątrz nowy Volkswagen serii T (w tym przypadku prezentowany w wydaniu Multivan) otrzymał zupełnie nowy przód, który upodobnił go do innych nowych modeli Volkswagena. Względem T6 wersja poliftingowa ma większy grill wchodzący w świeżo narysowane lampy. Z tyłu natomiast znalazły się LED-owe światła z nowym, charakterystycznym wzorem. Dodatkowo producent rozszerzył ofertę o nowe odcienie nadwozia i więcej wzorów aluminiowych felg.
Układ kierowniczy i napęd
W nowych modelach serii T Volkswagen zastosował nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, co zdecydowanie ułatwi manewrowanie vanem bez większego wpływu na odczucia z prowadzenia. Odświeżona została także gama silnikowa, w której teraz znalazła się 2-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy (w zależności od wariantu) od 90 do 199 KM. Volkswagen zamierza także wprowadzić elektryczną wersję e-Transporter, mającą dysponować zasięgiem nawet do 400 kilometrów na pełnym naładowaniu.
A w środku?
W środku spotkamy zupełnie nową deskę rozdzielczą, a co za tym idzie — zastąpienie analogicznych zegarów ciekłokrystalicznym ekranem Active info Display o przekątnej 10,25 cala, za który w wersji Highline nie będziemy musieli dopłacać. Klasyczne wskaźnik otrzymały za to nowy wielofunkcyjny wyświetlacz między zegarami. Ponadto do obsługi ustawień i multimediów na desce rozdzielczej opcjonalnie znajdzie się 9,2-calowy ekran dotykowy.
Pewniej i bezpieczniej
Nowe wspomaganie elektromechaniczne pozwoliło na wniesienie do serii T6.1 kilku istotnych dla bezpieczeństwa rozwiązań. Między innymi od teraz w podstawowej wersji wyposażenia klienci znajdą Cross Wind Assist, który przy dużym bocznym wietrze automatycznie ustabilizuje auto, czyniąc je jeszcze bezpieczniejszym. Na pokładzie znajdziemy również inne znane systemy tj. Lane Assit, Park Assit, Rear View Assist, czy Trailer Assist - system wspomagający kierowcę podczas manewrowania z przyczepą.