Ósma generacja Volkswagena Passata zjeżdża z asfaltu. Pomaga w tym wysokość zawieszenia podwyższona o 27,5 mm w stosunku do prześwitu standardowego Passata i specjalny program do jazdy poza asfaltem oraz liczne systemy asystujące kierowcy. O przyczepność dba seryjny napęd na cztery koła 4Motion, ze sprzęgłem typu Haldex w roli głównej, pełniącym funkcję wzdłużnego mechanizmu różnicowego. Za poprzeczne blokowanie kół odpowiada elektroniczny mechanizm różnicowy (EDS).
Sprawdź też: Volkswagen Sport Coupe Concept GTE: zapowiedź nowej generacji CC
VW Passat Alltrack w palecie dostał pięć silników: dwa benzynowe z turbodoładowaniem (2.0 TSI 150 KM i 2.0 TSI 220 KM) oraz trzy turbodiesle (2.0 TDI o mocach 150 KM, 190 KM i 240 KM). Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. System Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania należą do wyposażenia standardowego. 150-konne silniki TSI i TDI Volkswagen oferuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Wszystkie mocniejsze jednostki napędowe są seryjnie łączone z dwusprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG.