Lifting Volkswagena Passata, najbardziej rozpoznawalnego samochodu w swojej klasie, przyniósł za sobą wiele dobrego. Z zewnątrz to dalej ten sam Passat, którego każdy dobrze zna, jednak jest to jeszcze lepsza wersja już bardzo dobrego auta. W najnowszej ikonie niemieckiej motoryzacji zastosowano najbardziej zaawansowane rozwiązania tj. matrycowe reflektory, pojemnościową kierownicę czy system Travel Assist, pozwalający częściowo na jazdę autonomiczną przy prędkościach autostradowych.
Sprawdź: Szklarnia na kołach! W Passacie uprawiał konopie indyjskie
Wraz z pojawieniem się nowego Passata, wszystkie stosowane systemy asystujące zostały skupione w całość i nazwane IQ.DRIVE. Należą do nich m.in nowy system Travel Assist. Jednym z elementów tego systemu jest tzw. nowa pojemnościowa kierownica, która rejestruje dotyk i zapewnia kierowcy dostęp do obsługi najróżniejszych systemów. Nowy Passat ma ten zaszczyt, że jako pierwszy ze wszystkich samochodów w gamie otrzyma taki rodzaj kierownicy. Także po raz pierwszy zastosowano tu system Emergency Steering Assist, który poprzez ingerencje w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru omijania. Obecny już wcześniej system Lane Assist, odpowiedzialny za utrzymanie samochodu na prawidłowym pasie ruchu został z kolei nieco udoskonalony. Aby w nowym Passacie podróżowało się bezpiecznie i komfortowo, producent zaserwował nowe reflektory matrycowe IQ.LIGHT LED Matix.
Zastosowany system multimedialny trzeciej generacji MIB3 dysponuje cyfrowym połączeniem z nowym zestawem wirtualnych zegarów Digital Cockpit. W porównaniu do swojego poprzednika Active Info Display, nowe wskaźniki są jeszcze bardziej zaawansowane, a ich prosta, elegancka grafika i ekran, na którym są wyświetlane informacje, zapewnia jeszcze większy kontrast. System wyróżnia się trzema różnymi konfiguracjami wskaźników, które można teraz zmieniać i uruchamiać za pomocą jednego przycisku na wielofunkcyjnej kierownicy.
Zobacz: Volkswagen Passat świętuje - 30 milionów egzemplarzy w 46 lat
Ponadto Volkswagen wzbogacił stylistykę Passata w wariantach Limousine i Variant, aby jeszcze bardziej wyróżniały się wśród innych aut w tym segmencie. Z zewnątrz zmiany są, ale mało zauważalne. Nowy model można rozpoznać po nieco innym kształcie zderzaków, wyglądzie osłony chłodnicy, a także napisu "PASSAT" po środku klapy bagażnika. Dodatkowo diodowe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i przeciwmgielne, a także LED-owe lampy z tyłu również się zmieniły, nadając autu jeszcze nowocześniejszego wyglądu.
Egzemplarz po liftingu rozpoznamy także po nowych elementach dekoracyjnych, wzorach tapicerki, nowym wykończeniu drzwi i nowym kolorze oświetlenia oraz po zmienionych wskaźnikach i kierownicy.
Istotną nowością jest także jednostka silnikowa 2.0 TDI Evo - wydajny turbodiesel o mocy 150 KM, emitujący o 10g/km mniej dwutlenku węgla, niż porównywalny z nim silnik z poprzednich modeli. Wśród jednostek napędowych nowego Passata znajdą się również trzy benzynowe (TSI) o mocy 150 KM, 190 KM oraz 272 KM, a także diesle (TDI) osiągające 190 KM i 240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.
Przeczytaj również: Odświeżony Passat w wydaniu R-Line. Jest sportowo i na bogato - ZDJĘCIA
Auto w wersji podstawowej „Essence", która pojawi się w ofercie na przestrzeni najbliższych tygodni już w standardzie będzie posiadało m.in. system Front Assist, Radio Composition Colour z instalacją bluetooth czy reflektory główne LED z automatyczną regulacją ich zasięgu. Środkowa wersja wyposażenia o nazwie „Business” oferuje standardowo rozbudowany zestaw systemów w ramach „TravelAssist”podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, takich jak „Lane Assist”, „Emergency Assist” (dla skrzyni automatycznej DSG), system „Traffic Jam Assist” czy aktywny tempomat ACC do 210 km/h (dla DSG –z funkcją Stop & Go).
Najwyższy poziom wyposażenia, „Elegance”wyróżnia się m.in. zastosowaniem nastrojowego oświetlenia kabiny czy przykuwających wzrok 17-calowych obręczy kół „Istanbul” ze stopu metali lekkich. Dowersji „Business” i „Elegance” można zamówić stylistyczny pakiet „R-Line”. Oprócz opisanych wersji, w ofercie marki znajdzie się także Passat Alltrack oraz Passat GTE.
Popularny, oszczędny i nie drogi w utrzymaniu z punktu widzenia "Total Cost of Ownership" (TCO) Passat należy do jednych z najbardziej opłacalnych modeli w swojej klasie. Zatem ile to wszystko tak na prawdę kosztuje?
Volkswagen Passat Limousine
KLIKNIJ i POBIERZ - pełne wyposażenie Limousine PDF
Wersja | Silnik i skrzynia | Cena |
Business | 2.0 TSI 190 KM DSG | 134 390 zł |
Elegance | 2.0 TSI 190 KM DSG | 142 090 zł |
Elegance | 2.0 TSI 272 KM DSG 4MOTION | 178 190 zł |
_______ | _________________________ | ________ |
Business | 2.0 TDI 190 KM DSG | 150 290 zł |
Elegance | 2.0 TDI 190 KM DSG | 157 990 zł |
Elegance | 2.0 TDI 190 KM DSG 4MOTION | 168 590 zł |
Elegance | 2.0 TDI 190 KM DSG 4MOTION | 182 490 zł |
Volkswagen Passat Variant
KLIKNIJ i POBIERZ - pełne wyposażenie Variant PDF
Wersja | Silnik i skrzynia | Cena |
Business | 2.0 TSI 190 KM DSG | 139 690 zł |
Elegance | 2.0 TSI 190 KM DSG | 147 390 zł |
Elegance | 2.0 TSI 272 KM DSG 4MOTION | 183 490 zł |
_______ | _________________________ | ________ |
Business | 2.0 TDI 190 KM DSG | 155 590 zł |
Elegance | 2.0 TDI 190 KM DSG | 163 290 zł |
Elegance | 2.0 TDI 190 KM DSG 4MOTION | 173 890 zł |
Elegance | 2.0 TDI 190 KM DSG 4MOTION | 187 790 zł |
Volkswagen Passat Alltrack
KLIKNIJ i POBIERZ - pełne wyposażenie Alltrack PDF
Wersja | Silnik i skrzynia | Cena |
- | 2.0 TSI 272 KM DSG 4MOTION | 185 290 zł |
- | 2.0 TDI 190 KM DSG 4MOTION | 174 790 zł |
WIDEO - posłuchaj o nowościach w Passacie B8