Rocznicowy egzemplarz zjechał z linii montażowej w niemieckim zakładzie Emden 3 kwietnia br. i był to nowy hybrydowy Passat GTE, wykończony lakierem Pyrite Silver Metallic. Jak się okazuje, auto ma służyć dziennikarzom motoryzacyjnym, jako auto testowe w najbliższych kilku miesiącach.
Pierwszy Passat w historii zjechał z płyty montażowej 14 maja, 1973 roku. Model ten zastąpił produkowanego od 1968 do 1974 Volkswagena Typ 4 (lub 411/412), którego czterocylindrowy silnik o poj. 1.7- lub 1.8-litra był jeszcze wtedy chłodzony powietrzem. Moc przenoszona była na tylną oś. poprzez 4-biegową manualną, bądź 3-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Passat jest jednym z najważniejszych i najbardziej udanych samochodów Volkswagena - od wprowadzenia go na rynek 46 lat temu, aż 30 milionów klientów zaufało temu modelowi. W rezultacie Passat stał się jednym z najlepszych samochodów na świecie.
- powiedział dyrektor generalny marki Volkswagen, Ralf Brandstatter.
Passat jest sprzedawany w różnych wersjach na całym świecie, a ten najbardziej zaawansowany obecnie, to ten dostępny na rynku europejskim. Zmodernizowany Passat B8 na Poznań Motor Show 2019, a wcześniej na Salonie Samochodowym w Genewie.
Podrasowana stylizacja, nowe koła i kolory nadwozia, a także różne tapicerki, nowe wykończenia, odnowiona kierownica i udoskonalone systemy wsparcia. Ponadto poprawiono 11,7-calowy zestaw wskaźników cyfrowych i dodano nowy system info-rozrywki z trzema różnymi rozmiarami ekranu.
Jeśli chodzi o najnowszego Passata GTE z 30-milionowym numerem seryjnym, jest on wyposażony w 1.4-litrowy silnik benzynowy TSI wspomagany motorem elektrycznym, które wspólnie generują 218 KM. Co ważniejsze, nowy Passat spełnia normę emisji Euro 6d, która będzie miała zastosowanie we wszystkich nowych samochodów sprzedawanych na Starym Kontynencie od 2021 roku.
WIDEO - VW Passat GTE na Poznań Motor Show 2019