Wszystko ze względu na to, że kolejna generacja pojawi się dopiero za jakiś czas. Zmiany są kosmetyczne, ale nie trzeba mocno się wysilać, aby je zauważyć. Przede wszystkim w pasie przednim pojawiły się nowe bi-ksenonowe lampy, ze światłami do jazdy dziennej LED, a po bokach i z tyłu jest więcej elementów chromowanych. W środku zastosowano materiały najwyższej jakości, a pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji 10,2-calowe ekrany dotykowe. Za odpowiednie doznania muzyczne dba system audio firmy Dynaudio.
Obejrzyj: Volkswagen C Coupe GTE Concept: zapowiedź nowego Phaetona
Na paletę silnikową składają się trzy opcje: 3.0 FSI, 3.6 FSI i 4.2 FSI. Najsłabszy motor osiąga 250 KM i 310 Nm, środkowy 280 KM i 370 Nm, a najmocniejszy 334 KM i 430 Nm. We wszystkich trzech przypadkach moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła poprzez 6-stopniową skrzynię automatyczną.