270-konny Volkswagen Polo GTI R5 to auto przeznaczone do startów w rajdowych mistrzostwach odbywających się na całym świecie, w tym także w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). Wygląd auta póki co został ujawniony tylko na jednym obrazku.
Intensywne prace nad Polo GTI R5 trwają od początku roku i jeszcze w tym roku odbędą się pierwsze jazdy testowe. Konstruktorzy czerpią z doświadczeń zebranych podczas ery zwycięstw Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach Świata – w prace nad GTI R5 jest zaangażowany dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport – Francois-Xavier "FX" Demaison, ojciec Polo R WRC bijącego zwycięskie rekordy. Gerard Jan de Jongh, jako główny inżynier projektu, także wnosi do tych prac swoją bogatą wiedzę. Wcześniej Holender był inżynierem Sebastiena Ogiera, który cztery razy z rzędu zdobył z Volkswagenem tytuł rajdowego mistrza świata w klasyfikacji kierowców.
Zobacz też: Jeździliśmy najlepszą rajdówką świata!
Polo GTI R5 jest wyposażone w mocny 4-cylindrowy silnik z turbosprężarką i w bezpośredni wtrysk benzyny. Ponadto auto ma napęd na cztery koła, sekwencyjną pięciobiegową wyczynową przekładnię i bogaty pakiet wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa – są to najważniejsze wyróżniki aut startujących w kategorii R5, powołanej w 2012 roku przez FIA. W jej ramach prywatni kierowcy oraz zespoły mogą ścigać się niedrogimi, a jednocześnie mocnymi rajdówkami w narodowych, regionalnych i międzynarodowych mistrzostwach.