Ładniejszy wygląd
Wprowadzone na rynek w 2009 roku Polo, zyskało doprecyzowany i wyostrzony design. Styliści zmodyfikowali szczególnie przód. Reflektory zostały na nowo zaprojektowane, podobnie jak tylne światła. Zderzak dorobił się większego wlotu powietrza w trójwymiarowej formie z chromowaną listwą ozdobną, łączącą reflektory przeciwmgielne. Uzupełnieniem bogatszych odmian są w pełni LED-owe reflektory, co ma stanowić nowość w całej klasie B. Zderzak z tyłu również uległ przestylizowaniu, co oznacza dłuższe wycięcie na tablicę rejestracyjną i trapezowy kontur rozciągnięty w kierunku tylnych kół. Ostatnią zmianą są światła odblaskowe przeniesione na zderzak. Długość wynosząca 3972 mm urosła o 2 mm. Poza tym auto tak samo mierzy 1682 mm szerokości i 1453 mm wysokości. Uzupełnienie stanowią nowe wzory felg aluminiowych i lakiery nadwozia.
Przeczytaj: Volkswagen Polo R-Line 1.2 TSI - TEST agresywnie wyglądającego mieszczucha
Poprawione wnętrze
W kabinie pojawił się nowy układ wskaźników i konsoli środkowej. Są też trójramienne kierownice. Zmianie uległ tez układ obsługi konsoli środkowej. W górnej części, poniżej wlotów wentylacji, znajduje się listwa funkcyjna z dziewięcioma przyciskami (wcześniej siedmioma). Na środku znajduje się przycisk świateł awaryjnych. Sterowanie klimatyzacją do kompletu zaprojektowano od nowa. Ozdobnikami mają być chromowane listwy w poszyciu drzwi, przy wlotach wentylacji i wokół konsoli dźwigni zmiany biegów. Inaczej przedstawiają się systemy radiowe i nawigacyjne. Najnowsze Polo, jako pierwszy Volkswagen, otrzymało drugą generację "modułowych" systemów radiowych i nawigacyjnych (MIB), z rozbudowanymi funkcjami multimediów. Do wyboru są cztery urządzenia z ekranem dotykowym. Pierwszy wyposażony jest w 5-calowy wyświetlacz monochromatyczny, a druga odmiana ma wyświetlacz kolorowy. Trzecia odmiana obejmuje 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz z czujnikami zbliżeniowymi.
Nowe silniki
Zmodernizowane silniki 3- i 4-cylindrowe spełniają wymagania normy Euro 6, a auto będzie z nimi oszczędniejsze nawet o 21 procent. Wszystkie modele 3- i 5-drzwiowe są dostępne z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji (seryjne od 66 kW/90 KM). Większość z motorów dostała niewielki zastrzyk mocy. Jednostki TDI o pojemności 1.4-litra zastąpiły wcześniejsze 1.2 i 1.6). Do gamy w ciągu roku dołączy wersja BlueGT z silnikiem benzynowym 150 KM (+10 KM) i funkcją odłączania cylindrów (ACT/system aktywnego zarządzania pracą cylindrów). W zaplanowanym nowym Polo GTI siła napędowa będzie wynosić 192 KM (+12 KM).
1.0 R3 MPI 60 KM
1.0 R3 MPI 75 KM
1.0 R3 TSI 90 KM
1.2 R4 TSI 90 KM
1.2 R4 TSI 110 KM
1.4 R4 TSI 150 KM
1.4 R4 TSI 192 KM
1.4 R3 TDI 75 KM
1.4 R3 TDI 90 KM
Sprawdź też: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI - TEST kultowego z hot-hatcha od SuperAuto24.pl
Lepsze wyposażenie
Nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego poprawi zachowanie się pojazdu podczas manewrów. Opcjonalne będzie zawieszenie Sport Select z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami. Do nowego Polo wprowadzono liczne systemy wspomagające, znane z klasy Golfa. Należy do nich seryjny hamulec multikolizyjny, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist.
Na polskim rynku samochód będzie oferowany z w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline (kolejne wersje, jak BlueGT, GTI, BlueMotion i Cross pojawią się później). Do wyposażenia bazowego Polo Trendline należeć będą: ESP, światła do jazdy dziennej, stalowe felgi 14", dzielona tylna kanapa, podwójna podłoga w bagażniku, elektromechaniczny układ kierowniczy, centralny zamek z pilotem oraz wskaźnik ciśnienia w oponach. Polo Comfortline będzie obejmować: stalowe felgi 14", Pakiet elementy skórzane (kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obszyte skórą), elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, system Start-Stop (dla silników BMT). Polo Highline będzie wyposażone seryjnie w: alufelgi 15", światła przeciwmgielne, podłokietnik, sportowe fotele, kierownicę multifunkcyjną, komputer pokładowy, klimatyzację Climatic, radio Composition Touch oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy.
CENA w Polsce
Nowe Polo 3-drzwiowe
silnik/wersja | Trendline | Comfortline | Fresh | Highline |
1.0 60 KM, 5 biegowy | 47 290 zł | - | - | - |
1.0 75 KM, 5 biegowy | 49 490 zł | 51 790 zł | 56 990 zł | - |
1.2 TSI 90 KM BlueMotion Technology, 5 biegowy | - | 54 990 zł | 60 190 zł | 60 990 zł |
1.2 TSI 110 KM BlueMotion Technology, 6 biegowy | - | 57 690 zł | - | 63 690 zł |
1.2 TSI 110 KM BlueMotion Technology, DSG 7 stopniowa | - | 64 690 zł | - | 70 690 zł |
1.4 TDI 75 KM 5 biegowy | 58 090 zł | 60 390 zł | - | - |
1.4 TDI 90 KM BlueMotion Technology, 5 biegowy | - | 62 590 zł | - | 68 590 zł |
1.4 TDI 90 KM BlueMotion Technology, DSG 7 stopniowa | - | - | - | 75 590 zł |
Nowe Polo 5-drzwiowe
silnik/wersja | Comfortline | Trendline | Fresh | Hihhline | Cross |
1.0 60 KM, 5 biegowy | 48 420 zł | - | - | - | - |
1.0 75 KM, 5 biegowy | 50 620 zł | 52 920 zł |
58 120 zł | - | 63 190 zł |
1.2 TSI 90 KM BlueMotion Technology, 5 biegowy | - | 56 120 zł |
61 320 zł | 62 120 zł | 66 390 zł |
1.2 TSI 110 KM BlueMotion Technology, 6 biegowy | - | 58 820 zł |
- | 64 820 zł | 69 090 zł |
1.2 TSI 110 KM BlueMotion Technology, DSG 7 stopniowa | - | 65 820 zł |
- | 71 820 zł | 76 090 zł |
1.4 TDI 75 KM, 5 biegowy | 59 220 zł | 61 520 zł |
- | - | - |
1.4 TDI 90 KM BlueMotion Technology, 5 biegowy | - | 63 720 zł |
- | 69 720 zł | - |
1.4 TDI 90 KM BlueMotion Technology DSG, 7 stopniowa | - | - | - | 76 720 zł | - |
1.4 TDI 105 KM BlueMotion Technology, 5 biegowy | - | - | - | - | 76 090 zł |
.