Na rajdowych odcinkach specjalnych, Volkswagen zadebiutował w 2013 roku. Już tego samego sezonu kierowcy zespołu wygrali 10 z 13 rajdów, a Sebastien Ogier został Mistrzem Świata. Nie inaczej było w sezonie 2014, gdzie Francuzowi i zespołowi udało się obronić zdobyte tytuły. Drugim kierowcą fabrycznym jest Jari-Matti Latvala.
Zobacz też: TEST Volkswagen Polo R WRC 2.0 TSI: mały szaleniec
Pod maską Volkswagena Polo R WRC pracuje jednostka o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Generuje około 315 KM i 425 Nm momentu obrotowego. W zależności od ustawień skrzyni biegów, osiągnięcie 100 km/h zajmuje 4 sekundy. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła. Na poznańskiej wystawie zostało zaprezentowane auto w tegorocznym oklejeniu. To nie lada gratka dla pasjonatów rajdowych odcinków.