Fabryczny zespół Volkswagena debiutował na rajdowych odcinkach specjalnych w 2013 roku. Już w debiutanckim sezonie, fabryczni kierowcy wygrali 10 z 13 rajdów. Mistrzem Świata został Sebastien Ogier. Sytuacja powtórzyła się w 2014, gdzie Volkswagen zdobył tytuł konstruktorów, a Ogier obronił tytuł. Wszystko wskazuje, że w 2015 roku, oba trofea pozostaną w Wolfsburgu. Co wiemy o rajdowym Volkswagenie Polo R WRC?
Nie przegap: Rajd Polski 2015: zwycięstwo Sebastiena Ogiera
Z seryjnym autem, rajdowe ma niewiele wspólnego. Nawet bodykit jest usportowiony i bardziej aerodynamiczny. Pod maską Polo R WRC pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 l i mocy oscylującej około 315 KM i 425 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na koła poprzez sekwencyjną i wyczynową skrzynię biegów. W zależności od ustawień przełożeń, osiągnięcie 100 km/h może zająć mniej niż 4 sekundy.
Na kwietniowej wystawie Motor Show w Poznaniu, pasjonaci rajdowych odcinków mogli z bliska przyjrzeć się rajdowemu Volkswagenowi Polo R WRC, które ponownie zwyciężyło na mazurskich szutrach.
.