Szósta już generacja Volkswagena Polo przykuwa uwagę wyrazistą zaostrzoną stylistyką, większym wnętrzem i wieloma najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi. Auto ma budzić różne emocje, dlatego podobnie jak poprzednik, będzie powstawać poza konwencjonalną odmianą także w charakternej wersji GTI. Przy budowie Niemcy poszli w ślady konkurencji i całkowicie wyeliminowali 3-drzwiowy wariant nadwozia. Polo podobnie jak bliźniaczy Seat Ibiza będzie tylko 5-drzwiowym hatchbackiem. Auto urosło pod każdym względem czego świetnym przykładem jest bagażnik potrafiący zmieścić 351 litrów (poprzednik 280 l).
Przeczytaj: TEST Volkswagen Polo GTI 1.8 TSI: grzeczny sportowiec
Nowy Volkswagen Polo okazuje się być najbardziej nowoczesnym pojazdem w swojej klasie. Widać to na przykładzie dostępnych systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie. Już podstawowa linia Trendline jest wyposażona seryjnie w światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych. W ramach wyposażenia dodatkowego jest dostępny aktywny tempomat ACC (działający do prędkości 210 km/h), asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania. Inna nowość w Polo to bezkluczykowy system otwierania/zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access. Indywidualnego wyglądu potrafią dodać w pełni LED-owe reflektory.
.
W modelu Polo marka Volkswagen zdecydowała po raz pierwszy zamontować wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Przy okazji model Polo to pierwsze auto segmentu B z wirtualnymi zegarami. Urządzenie multimedialne najnowszej generacji może być wyposażone w ekrany o przekątnej od 6,5 do 8,0 cali. Urządzenia te są pokryte szklaną płytą i przedstawiają wygląd najnowocześniejszych smartfonów.
Kliknij: TEST Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI: nieco ekstrawagancki
Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży będzie wynosić od 48 kW/65 KM do 110 kW/150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym (1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM). Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 70 kW i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Co ciekawe nowe Polo daje możliwość instalacji zawieszenia Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów.
Nowy Volkswagen Polo oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline, będzie dostępny w specjalnej odmianie Polo Beats, charakteryzującej się m.in. systemem dźwiękowym o mocy 300 wat. Nie zabraknie też wspomnianego na początku Polo GTI (z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM). W Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku.
Tak wygląda nowe Polo - nasze pierwsze zdjęcia
.