Volkswagen Polo szóstej generacji: najnowocześniejsze auto segmentu B

2017-06-16 21:55

Oto jaki jest nowy Volkswagen Polo. W Berlinie oficjalnie została zaprezentowana najnowsza wersja popularnego modelu segmentu B. Auto jest większe, bardziej przestronne i wygodniejsze niż jego poprzednik. Kolejna generacja Polo ma kontynuować sukces wcześniejszych wersji, których sprzedano dotąd na świecie ponad 14 milionów.

Szósta już generacja Volkswagena Polo przykuwa uwagę wyrazistą zaostrzoną stylistyką, większym wnętrzem i wieloma najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi. Auto ma budzić różne emocje, dlatego podobnie jak poprzednik, będzie powstawać poza konwencjonalną odmianą także w charakternej wersji GTI. Przy budowie Niemcy poszli w ślady konkurencji i całkowicie wyeliminowali 3-drzwiowy wariant nadwozia. Polo podobnie jak bliźniaczy Seat Ibiza będzie tylko 5-drzwiowym hatchbackiem. Auto urosło pod każdym względem czego świetnym przykładem jest bagażnik potrafiący zmieścić 351 litrów (poprzednik 280 l).

Przeczytaj: TEST Volkswagen Polo GTI 1.8 TSI: grzeczny sportowiec

Nowy Volkswagen Polo okazuje się być najbardziej nowoczesnym pojazdem w swojej klasie. Widać to na przykładzie dostępnych systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie. Już podstawowa linia Trendline jest wyposażona seryjnie w światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych. W ramach wyposażenia dodatkowego jest dostępny aktywny tempomat ACC (działający do prędkości 210 km/h), asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania. Inna nowość w Polo to bezkluczykowy system otwierania/zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access. Indywidualnego wyglądu potrafią dodać w pełni LED-owe reflektory.
.

W modelu Polo marka Volkswagen zdecydowała po raz pierwszy zamontować wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Przy okazji model Polo to pierwsze auto segmentu B z wirtualnymi zegarami. Urządzenie multimedialne najnowszej generacji może być wyposażone w ekrany o przekątnej od 6,5 do 8,0 cali. Urządzenia te są pokryte szklaną płytą i przedstawiają wygląd najnowocześniejszych smartfonów.

Kliknij: TEST Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI: nieco ekstrawagancki

Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży będzie wynosić od 48 kW/65 KM do 110 kW/150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym (1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM). Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 70 kW i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Co ciekawe nowe Polo daje możliwość instalacji zawieszenia Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów.

Nowy Volkswagen Polo oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline, będzie dostępny w specjalnej odmianie Polo Beats, charakteryzującej się m.in. systemem dźwiękowym o mocy 300 wat. Nie zabraknie też wspomnianego na początku Polo GTI (z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM). W Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku.

Tak wygląda nowe Polo - nasze pierwsze zdjęcia
.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają