Volkswagen prezentuje Golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in - ZDJĘCIA

2014-02-24 17:34

Premiera każdej nowej odmiany kultowego Golfa jest dużym wydarzeniem w świecie motoryzacji. Najnowsza generacja niemieckiego kompaktu ma już zarówno usportowioną wersję GTI, jak i elektryczną. Volkswagen wpadł na ciekawy pomysł, aby stworzyć model łączący cechy obu aut. Oto jest - Golf GTE.

Sercem tego wyjątkowego hot-hatcha jest zespół napędowy składający się z benzynowego motoru 1.4 TSI (150 KM) i silnika elektrycznego rozwijającego 102 KM. Maksymalna moc wynosi 204 KM, a moment obrotowy 350 Nm. Te wartości pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w 7,6 sekundy i rozpędzenie Golfa maksymalnie do 217 km/h. Ciekawym jest fakt, że elektryczny silnik wbudowano w obudowę skrzyni biegów. Przekładnia DSG specjalnie na potrzeby hybrydy ma aż trzy sprzęgła.

Akumulatory posiadają pojemność 8,8 kWh i według producenta pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym do 50 kilometrów. Łączny zasięg na benzynie i energii elektrycznej to 940 km. Jeśli wierzyć obietnicom Volkswagena, hybrydowy Golf na spalać średnio jedyne 1,8 litra na 100 kilometrów. Waga baterii wynosi 120 kg, a masa całkowita auta to 1520 kg. Czas ładowania akumulatorów ze zwykłego gniazdka zajmuje 3,5 godziny.

Przeczytaj też: Elektryczny Volkswagen e-Golf wchodzi do sprzedaży

GTE stylistycznie jest miksem sportowego GTI i elektrycznego e-Golfa. W szczegółach dominuje kolor niebieski, znajdziemy go m.in. w pasie przednim na atrapie chłodnicy i w obudowach reflektorów. Także w środku detale takie jak obszycia otrzymały niebieską barwę. Fotele mają tradycyjną dla GTI tapicerkę w kratę. Standardowe wyposażenie obejmuje np. system multimedialny z nawigacją, sportową kierownicę, kubełkowe fotele czy felgi ze stopów lekkich.

Hybrydowy Golf zostanie oficjalnie zaprezentowany na rozpoczynającym się 4. marca 84. Salonie Samochodowym w Genewie.

Nasi Partnerzy polecają