O 2-jce z przodu właściciele samochodów na autogaz mogą od dawna zapomnieć

i

Autor: STAG O 2-jce z przodu właściciele samochodów na autogaz mogą od dawna zapomnieć

Volkswagen rozwija technologię CNG

2018-03-01 11:05

Słysząc frazę "napędy alternatywne" z reguły myślimy o hybrydach, pojazdach elektrycznych, ewentualnie napędzie wodorowym (którego w Polsce wciąż nie uświadczymy ze względu na brak infrastruktury). Jednak dużo bardziej "przyziemnym" rodzajem paliwa alternatywnego jest gaz ziemny, czyli CNG. Volkswagen postanowił wprowadzić takie auta do swojej oferty.

Grupa Volkswagen i jej partnerzy z przemysłu zaopatrującego w gaz ziemny, eksploatacji sieci, oraz stacji zasilania kontynuują ofensywę w 2018 roku. Od samego początku wspólnej kampanii, która rozpoczęła się wiosną 2017 roku, sojusz pomyślnie wzmocnił pozycję pojazdów napędzanych gazem ziemnym dla mobilności indywidualnej w Niemczech. Obecna liczba rejestracji tych pojazdów w Niemieckim Urzędzie Transportu Samochodowego potwierdza, że silniki napędzane gazem ziemnym są aktualnie rodzajem zasilania, który notuje najbardziej dynamiczny wzrost.

Seat Arona na CNG

Od lipca 2017 roku, miesięczne liczby rejestracji pojazdów napędzanych CNG na terenie Niemiec znacznie wzrastały. Seat Arona został właśnie przedstawiony jako najnowszy model Grupy VW napędzany gazem ziemnym. Zwiększy to flotę pojazdów osobowych napędzanych CNG wśród wszystkich marek w Grupie Volkswagen do 18 modeli. Zaczyna się ona od klasy małych aut, aż do samochodów klasy premium. Pojazdy napędzane gazem ziemnym znajdują się także wśród marek MAN oraz Scania.

Inni też o tym myślą: Skoda Vision X na CNG

Modele napędzane gazem ziemnym mają pozytywny wpływ na redukcję emisji spalin oraz posiadają wartości CO2 i tlenku azotu znacznie niższe od tych emitowanych przez pojazdy z konwencjonalnymi silnikami (zasilanymi benzyną i olejem napędowym).

Rozwój CNG w Niemczech

Grupa Volkswagen do 2025 r. planuje dziesięciokrotnie podnieść liczbę zarejestrowanych pojazdów napędzanych gazem ziemnym. Tym samym po niemieckich drogach będzie ich jeździł okrągły milion. Jednocześnie liczba stacji zasilania ma zostać rozbudowana z 860 do 2000 stacji.

Grupa Volkswagen dodatkowo nagradza klientów za przejście na pojazd z niską emisją CO2 specjalnym bonusem. Używany pojazd z silnikiem diesla (bazujący na standardach od Euro 1 do Euro 4) jest nie tylko wymieniany, ale klient otrzymuje zniżkę na nowe auto w wysokości 2 tys. euro, jeśli zamówi model napędzany gazem ziemnym przed 31 marca 2018.

Na takie ulgi w Polsce przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. Jednak my też rozwijamy takie alternatywne źródło energii jakim jest gaz ziemny. W Tychach 75 autobusów miejskich (ponad połowa) jest zasilana właśnie CNG (i jest to tym samym najwieksza w Polsce flota z takim źródłem zasilania), a do 2024 r. cały transport publiczny ma się opierać na takim rodzaju paliwa. Póki co mamy w Polsce 32 stacje tankowania CNG, co wypada blado w porównaniu do naszych zachodnich sąsiadów, jednak zawsze to jakiś początek.

Mapa stacji CNG w Polsce:

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku