Volkswagen Scirocco GTS został oparty o motor 4-cylindrowy 2.0 TSI, który po liftingu oferuje dokładnie 220 KM. Dla przypomnienia poprzednie wydanie GTS dysponowało siłą 210 KM. Jednostka ta jest identyczna jak w siódmym VW Golfie GTI. Standardowym oprzyrządowaniem silnika jest system start/stop oszczędzający paliwo, a napęd przekazuje na oś przednią 6-biegowa skrzynia manualna lub 6-biegowa zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa DSG. Sprint do "setki" zajmuje 6.5 sekundy, a szybkość maksymalna to 246 km/h.
Sprawdź też: TEST Volkswagen Scirocco: trochę sportu i tradycji
To czym najbardziej wyróżnia się odmiana GTS, to stylizacja nadwozia i wnętrza. Na karoserii pojawiła się ozdobna okleina przywodząca na namyśl samochody wyścigowe, logotyp GTS na grillu i tylnej klapie, czy duże aluminiowe obręcze kół - 18 calowe, lub opcjonalnie 19-calowe. Z pakietu R-Line pochodzi też zestaw ospoilerowania: czerwone zaciski hamulcowe, sportowe zderzaki i spoiler klapy bagażnika.
We wnętrzu podobnie widać sportowe akcenty. Jest ładna trójramienna kierownica, sportowe fotele z tapicerką o oryginalnym wzorze nawiązującym do pasów na karoserii, czyi zainstalowany na szczycie konsoli centralnej zestaw dodatkowych wskaźników. Miłośnicy sportowej jazdy znajdą wśród nich zegar ciśnienia doładowania, temperatury oleju i chronometr.