Wirtualna rzeczywistość w elektrycznych Volkswagenach

i

Autor: Volkswagen Wirtualna rzeczywistość w elektrycznych Volkswagenach

Volkswagen SKOPIOWAŁ TO od Mercedesa? W kompaktowych modelach zawita wirtualna rzeczywistość

2020-12-23 10:31

Z luksusowych limuzyn Mercedesa do kompaktowych elektryków Volkswagena! Niemiecki producent z Wolfsburga wprowadzi do swoich najmniejszych przedstawicieli rodziny "ID" wyświetlacz typu head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości. Do tej pory to rozwiązanie widzieliśmy tylko w Mercedesie Klasy S! Jak to działa?

Volkswagen zaprezentował nowy wyświetlacz przezierny (tzw. wyświetlacz head-up) wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości, który łączy świat rzeczywisty z wirtualnym. Innowacyjny system pozwala umieścić wybrane symbole graficzne w rzeczywistym otoczeniu pojazdu. Firma z Wolfsburga będzie pierwszym producentem samochodów na świecie, która zastosuje tę technologię w autach klasy kompaktowej. Najnowsze rozwiązanie w pierwszej kolejności trafi do Volkswagena ID.3 oraz ID.4.

Sprawdź: TEST WIDEO: Czy elektryczny Volkswagen ID.3 będzie w stanie zastąpić Golfa?

Nowy poziom komfortu

Wyświetlacz przezierny działający w rozszerzonej rzeczywistości otworzy nowy rozdział w dziejach systemów wpływających na komfort kierowców. Chociaż jest to zupełna nowość w skali światowej, Volkswagen zdecydował się wprowadzić to rozwiązanie w autach popularnej klasy kompaktowej. Wyświetlacz przezierny w technologii rozszerzonej rzeczywistości umieszcza na przedniej szybie znaki graficzne osobno w dwóch polach i na dwóch poziomach.

Jak to działa?

Duże pole, w którym ukazują się dynamiczne oznaczenia znajduje się w wirtualnej odległości około 10 metrów w polu widzenia kierowcy i ma przekątną 1,8 metra. W tym oddalonym od kierowcy polu pojawiają się informacje pochodzące z systemów asystujących, jak również strzałki oraz miejsca startowe i docelowe systemu nawigacji.

Zobacz: Elektryczny Volkswagen ID.3. - CENY w Polsce wersji ID.3. 1ST przygotowanej na start sprzedaży

Pod większym, odleglejszym polem, znajduje się drugie – mniejsze, bliższe i płaskie. W postaci statycznych symboli ukazują się na nim informacje dotyczące prędkości jazdy, znaki drogowe oraz symbole systemów asystujących i nawigacji. Wydają się one zawieszone w przestrzeni około trzy metry przed kierowcą. Wszystkie znaki są nakładane na rzeczywiste elementy otoczenia samochodu i prezentowane w sposób dynamiczny. Przykładowo, gdy pojazd zbliża się do skrzyżowania, na którym – zgodnie ze wskazaniem nawigacji – powinien skręcić, kierowca zobaczy dwie informacje: najpierw wpisany w nawierzchnię drogi znak uprzedzający i chwilę później trzy strzałki na skrzyżowaniu.

Wirtualna rzeczywistość w elektrycznych Volkswagenach

i

Autor: Volkswagen Wirtualna rzeczywistość w elektrycznych Volkswagenach

Wprowadziliśmy do seryjnej produkcji bardzo innowacyjne rozwiązanie. I to nie w samochodzie klasy premium, lecz w autach kompaktowych należących do rodziny elektrycznych pojazdów ID. Udostępnianie najnowocześniejszych technologii jak największej liczbie klientów od zawsze było jedną z głównych kompetencji Volkswagena

– powiedział Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju.

Ostrzega o niebezpieczeństwie

W polu wyświetlacza znajdującym się w dalszej odległości od kierowcy, ukazują się również znaki systemu Lane Assist. Gdy samochód bez włączonego kierunkowskazu zbliży się do linii wyznaczającej krawędź pasa ruchu, kierowca zobaczy pomarańczowy znaczek. Po uruchomieniu systemu Travel Assist, który utrzymuje pojazd pośrodku pasa ruchu, pojawiają się dwie zielone linie.

Przeczytaj także: Ten Volkswagen jeździ lepiej od BMW! PORÓWNANIE Volkswagen ID.3 58 kWh vs BMW i3 120 Ah

Podczas dalszej jazdy kierowca zobaczy też kolorowy pasek symbolizujący pojazd jadący z przodu – dzieje się tak wtedy, gdy włączony jest system ACC, czyli aktywny tempomat lub system Travel Assist. Jeśli systemy asystujące są wyłączone, a kierowca zbliży się do auta jadącego z przodu na niebezpieczną odległość, w polu wyświetlacza pojawi się czerwony znak ostrzegawczy.

Jeździsz ID.3? Dostaniesz to za darmo!

Klienci użytkujący już ID.3 1ST w wersji Max już za kilka tygodni zostaną zaproszeni do Autoryzowanych Serwisów Volkswagena celem aktualizacji oprogramowania samochodu, w efekcie której aktywowane zostaną: Head-Up Display z rozszerzoną rzeczywistością jak i funkcja bezprzewodowego App-Connect. Zamawiane obecnie samochody, na których wyposażeniu znajduje się Head-Up Display z poszerzoną rzeczywistością, trafią do klientów z aktywną funkcjonalnością, bez konieczności uruchomienia jej poprzez aktualizację w serwisie.

Nasi Partnerzy polecają