Czterodrzwiowe, elegancie coupe otwiera nową erę w stylistyce Volkswagena. Studyjny model dostał technikę high-tech i interfejs nowej generacji. Urządzenie pozwala na komunikowanie się człowieka z pojazdem. Posiada m.in. wykorzystanie danych biometrycznych kierowcy i nowy ekran Active Info z trójwymiarowym obrazem. Do tego dochodzi ergonomia i intuicyjność obsługi.
Volkswagen Sport Coupe Concept GTE otrzymał hybrydowy zespół napędowy w technice plug-in. Zespół napędowy o mocy 380 KM (279 kW) zapewnia osiągi takie, jakie mają auta typu Gran Turismo. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Dwa silniki elektryczne i ładowany z zewnątrz akumulator, sprawiają że auto może poruszać się nie emitując żadnych szkodliwych substancji. W trybie czysto elektrycznym pojazd potrafi przejechać 50 km. Średnie zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi 2.0 l/100 km/h.
Zobacz też: TEST Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI Perfectline R-Style: krążownik szos
Sama konstrukcja to modułowa platforma MQB Volkswagena. Samochód ma długość 4870 mm, a rozstaw osi mierzy 2841 mm. Jednocześnie karoseria ma wysokość zaledwie 1407 mm, a szerokość 1865 mm co dodaje masywności. Dzięki temu wnętrze jest bardzo obszerne, zwisy nadwozia są krótkie, a sama stylistyka nadwozia atrakcyjna. Całość uzupełniają 21-calowe koła. Pod pokrywą bagażnika konstruktorzy zdołali wygospodarować 480-litrowy bagażnik.