Volkswagen szykuje trzy polskie debiuty na targi Motor Show Poznań 2015

2015-03-23 11:58

Volkswagen podczas motoryzacyjnych targów w Poznaniu zaprezentuje po raz pierwszy w Polsce trzy modele samochodów. Będą to dwie hybrydy typu plug-in: VW Passat GTE i VW Golf GTE oraz całkiem nowe wcielenie rodzinnego VW Sharana.

W dniach 9-12 kwietnia (czwartek-niedziela) odbędzie się Motor Show Poznań 2015. Ta największa impreza motoryzacyjna w naszym kraju, z każdym rokiem przyciąga coraz większą liczbę wystawców oraz zwiedzających. Volkswagen, którego siedzibą od 1993 roku jest właśnie Poznań, będzie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich dysponował największym stoiskiem. Pośród 20 samochodów Volkswagena, zgromadzonych na powierzchni tysiąca metrów kwadratowych w hali 3a, znajdą się trzy nowości, których do tej pory w Polsce jeszcze nie pokazywano.

Sprawdź: Motor Show Poznań 2015: MAPA TARGÓW, godziny otwarcia, ceny biletów

Volkswagen Golf GTE

Golf GTE to sportowy kompakt, który po wciśnięciu jednego przycisku może poruszać się wykorzystując napęd wyłącznie elektryczny. Stylizacja nadwozia, elementy wyposażenia i charakter Golfa GTE zostały bezpośrednio przeniesione z usportowionych odmian GTI i GTD. Auto napędzane jest 1.4-litrowym silnikiem benzynowym TSI o mocy 110 kW/150 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM (łączna moc zespołu napędowego wynosi 150 kW/204 KM). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,6, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h.

W skład zespołu napędowego wchodzi specjalnie przygotowana dla modeli hybrydowych, 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa, wynoszące 1,5 l/100 km (emisja CO2 – 35 g/km) i zużycie energii 11,4 kWh/100 km (wg normy NEFZ dla aut hybrydowych). Zasięg na napędzie wyłącznie elektrycznym to 50 km, a zasięg całkowity około 940 km.

Volkswagen Passat GTE

Hybrydowy układ napędowy Passata GTE składa się z silnika benzynowego z turbodoładowaniem oraz z silnika elektrycznego zasilanego energią z baterii litowo-jonowej. Bateria umożliwia przejechanie na napędzie wyłącznie elektrycznym do 50 km. Jednostka napędowa 1.4 TSI rozwija moc 115 kW/156 KM, a silnik elektryczny – 85 kW/115 KM. Maksymalny moment obrotowy hybrydowego zespołu napędu wynosi 400 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i rozpędza się do 220 km/h. Samochód może poruszać się w czterech trybach pracy zespołu napędowego – E (elektrycznym), hybrydowym, ładowania baterii oraz GTE (pełne korzystanie z mocy).

Przeczytaj: TEST Peugeot 508 SW 2.0 HDI vs. VW Passat Variant 2.0 TDI: Francja czy Niemcy?

Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Passata poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy sposób polega na użyciu seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji o napięciu 230 V. W takim przypadku – przy mocy ładowania, wynoszącej 2,3 kW prądu zmiennego (AC) – naładowanie całkowicie rozładowanej baterii do 100% trwa 4 godziny i 15 minut. Drugi sposób skraca czas ładowania do 2 godzin i 30 minut i wymaga ładowania za pośrednictwem tzw. Wallboxa.

Volkswagen Sharan

Na pokładzie odnowionego Sharana, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 800.000 egzemplarzy, znalazły się liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort. Niektóre z nich są niespotykane w tej klasie samochodów. Całkowicie zmienione zostały systemy multimedialne Sharana – po raz pierwszy w tym aucie dostępne będą aplikacje "MirrorLink", "CarPlay" (Apple) oraz "Android Auto" (Google). W ramach wyposażenia dodatkowego jest oferowany system Front Assist, monitorujący otoczenie wokół samochodu i ostrzegający kierowcę o kolizji. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście City Emergency Braking, automatycznie wyhamuje auto w przypadku zagrożenia kolizją do prędkości 30 km/h.

Zobacz: Volkswagen Touran trzeciej generacji: pojemniejszy i nowocześniejszy van

Wszystkie jednostki napędowe wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i w turbosprężarkę, są oszczędniejsze nawet o 15% w porównaniu z silnikami poprzedniego modelu i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Dwa nowe silniki TSI uzyskują moc 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM. Nowe jednostki TDI są dostępne w trzech wariantach mocy: 85 kW/115 KM, 110 kW/150 KM i 135 kW/184 KM. Za wyjątkiem najsłabszego diesla wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG). Model z silnikiem 2.0 TDI 150 KM może być wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku