Volkswagen T-Prime Concept GTE to wszechstronny samochód hybrydowy typu plug-in. Obok niego światową premierę miał także całkowicie nowy Magotan. Ponadto po raz pierwszy w Azji, Volkswagen zaprezentował nową limuzynę wyższej klasy – Phideon – oraz vana BUDD-e.
Studyjny T-Prime Concept GTE to koncepcyjny SUV wyposażony w układ hybrydowy typu plug-in oraz w napęd na cztery koła. Według producenta, samochód ten w pełni odpowiada motoryzacyjnym wyzwaniom nowych czasów. Jego wskaźniki oraz system obsługi są w pełni cyfrowe, z wnętrza zniknęły wszelkie konwencjonalne przełączniki, zamiast nich wprowadzono funkcje sterowania gestami i głosem oraz dotykowe ekrany.
Zobacz też: Volkswagen Amarok po liftingu
Światową premierę ma w tym pojeździe Curved Interaction Area, czyli zakrzywiony wyświetlacz systemu multimedialnego, który tworzy całość z innymi wskaźnikami i elementami obsługi różnych funkcji. Obsługuje się go za pośrednictwem szklanego walca.
Do innowacji na jego pokładzie pasuje – pracujący bezgłośnie w trybie elektrycznym „E-Mode” – hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Na dystansie sięgającym 50 km T-Prime Concept GTE może poruszać się nie emitując spalin. W trybie GTE studyjny SUV z układem napędowym o mocy 280 kW/381 KM może być samochodem dynamicznym.
Wejdź: Jeden z najstarszych zachowanych Garbusów do odbudowy
T-Prime Concept GTE jest częścią ofensywy produktowej Volkswagena w dziedzinie aut typu SUV. Rozpoczęło ją tej wiosny wprowadzenie na europejski rynek nowego Tiguana; w przyszłości ten samochód po raz pierwszy pojawi się w wersji ze zwiększonym rozstawem osi. W gronie aut większych niż Tiguan zadebiutuje nowy SUV średniej klasy przeznaczony do sprzedaży w Chinach i w USA, a także Touareg względnie pojazd w stylu T-Prime Concept GTE. Wśród samochodów mniejszych niż Tiguan pojawią się od razu dwa nowe SUV-y – w klasie kompaktów będzie to auto zbliżone pod względem koncepcji do studyjnego modelu T-Roc, z kolei pokazany w marcu w Genewie T-Cross Breeze wskaże kierunek rozwoju samochodów w segmencie pojazdów małych, wielkości Polo.