Ponad milion egzemplarzy sprzedanych na świecie w ciągu zaledwie czterech lat, a będzie tylko lepiej! Volkswagen T-Roc przed nowym rokiem przeszedł facelifting w ramach którego producent z Wolfsburga odświeżył jego stylistykę i zaktualizował wnętrze. Kuracja odmładzająca przyniosła za sobą także lepsze materiały, przeprojektowany wyświetlacz systemu multimedialnego oraz cyfrowych wskaźników Digital Cockpit, a także matrycowe reflektory LED IQ.Light, systemy asystujące IQ.Drive z Travel Assist ipredykcyjny aktywny tempomat ACC. Co jeszcze znalazło się w najnowszym wydaniu miejskiego bestsellera?
Bogatszy niż przedtem
W nowym T-Roc'u postawiono spory nacisk na jakość materiałów i ergonomie. Tablica rozdzielcza wykonana została z przyjemnego w dotyku miękkiego tworzywa, podobnie jak poszycie drzwi. Wykonano je z eleganckiego materiału, a w wersjach "Style" i "R-Line" ze sztucznej skóry, którą pokryto także podłokietniki. Innym elementem wersji wyposażeniowej Style jest wykończenie środkowej części komfortowych foteli tkaniną ArtVelours. W topowej odmianie "R" w ramach opcji są dostępne sportowe fotele dla kierowcy i pasażera pokryte skórą Nappa.
Znajdujący się na środku systemu multimedialnego, przypominający tablet, znajduje się teraz na wysokości wskaźników Digital Cockpit, co sprawia, że jest wygodniejszy w obsłudze. Nowe ekrany info-rozrywki zależnie od wersji wyposażenia samochodu, mają rozmiar od 6,5 do 9,2 cala. Kompaktowy SUV seryjnie jest wyposażony w kolorowy zestaw wskaźników, który w wersji Digital Cockpit Pro jest (opcjonalnie) dostępny w rozmiarze aż do 10,25 cala. Intuicyjną obsługę pokładowych funkcji umożliwia kierownica w nowym kształcie, we wszystkich wersjach T-Roca wyposażona w wielofunkcyjne przyciski.
Stylowy i bezpieczniejszy
Reflektory LED i stylowo przyciemniane klosze lamp z tyłu nowego T-Roca są teraz seryjne. Opcjonalne dostępne są matrycowe LED-owe reflektory IQ.Light odznaczające się zmienioną grafiką i dynamicznymi funkcjami światła. Elementem charakterystycznym dla odświeżonego SUV-a jest również świetlna listwa wkomponowana w osłonę chłodnicy. W ofercie T-Roca pojawią się także nowe lakiery i wzory felg (od 16 do 19 cali)
W ramach wyposażenia seryjnego w nowym T-Rocu są dostępne liczne nowoczesne systemy asystujące, oferowane wcześniej jedynie w modelach wyższych klas. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist, a od teraz także nowy IQ.Drive Travel Assist oraz aktywny tempomat. Podczas jazdy z prędkością do 210 km/h może on automatycznie kierować pojazdem, hamować oraz przyspieszać. Dzięki obrazowi z kamery umieszczonej z przodu auta, danym GPS oraz mapom nawigacji system ten z wyprzedzeniem reaguje na lokalne ograniczenia prędkości i uwzględnia w swojej pracy teren zabudowany, skrzyżowania czy ronda.
Gama silnikowa
Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub z jednym silnikiem diesla. Zależnie od rodzaju układu napędowego współpracują one z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową i napędzają koła przedniej osi. Wśród oszczędnych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 110 KM oraz dwie czterocylindrowe – 1.5 TSI osiągająca 150 KM i 2.0 TSI o mocy 190 KM. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2,0 litra i 150 KM. Najmocniejszym wariantem w ofercie jest rzecz jasna T-Roc R z silnikiem generującym 300 KM. Napęd 4MOTION na cztery koła dostępny jest seryjnie w T-Rocu z jednostką 2.0 TSI 190 KM, a także w T-Rocu R.
Wersje wyposażenia
Kompaktowy SUV jest dostępny w Europie w wersji podstawowej o nazwie T-Roc oraz jako Life, Style i R-Line z nowo skonfigurowanym wyposażeniem. Nowy T-Roc w wersji wyposażenia R-Line ma także pakiet sportowy z wyborem trybów jazdy, progresywnym układem kierowniczym i sportowym zawieszeniem. Do odmian wyposażeniowych Style i R-Line oferuje się pakiet stylistyczny Black Style, w którego skład wchodzą liczne elementy lakierowane na czarno.