Nowe dwudrzwiowe auto spod znaku VW, łączy w sobie lekkość kabrioletu oraz możliwości napędzanego na wszystkie koła SUV-a, który nie podda się nawet skalistym bezdrożom. Środkowa część dachu składa się z dwóch części, które można zdemontować kilkoma ruchami rąk i schować do bagażnika. Wóz ma kompaktowe wymiary - mierzy 4179 mm długości, 1831 mm szerokości i 1501 mm wysokości. Pojazd oparto na nowej platformie modułowej MQB, której użyto między innymi w VII generacji Golfa. Zapowiadana masa pojazdu to 1420 kg. Na przedniej i tylnej osi założone są wieloczęściowe, 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami w rozmiarze 245/45 R19.
Przeczytaj: Volkswagen Taigun: mały studyjny SUV po aktualizacji
O stylistykę T-ROC-a zadbali Walter de Silva, który zasłynął wcześniejszą współpracą z Alfą Romeo, a także Klaus Bischoff. Czarny dach razem z przednią szybą, dużym spojlerem dachowym i tylną szybą, tworzą czarną linię obrysowującą sylwetki. Światła zarówno tylne jak i przednie oparto o technologię LED. We wnętrzu konceptu znajdą się cztery niezależne fotele obite skórą. Projekt deski rozdzielczej jest połączeniem nowoczesnej stylistyki z nieco ascetycznym wyglądem. Rozbudowane funkcje multimedialne, a także komputer pokładowy są obsługiwane za pomocą dużego wyświetlacza dotykowego znajdującego się pośrodku konsoli centralnej.
Do napędu koncepcyjnego crossovera posłuży znany m.in. z Golfa GTD silnik wysokoprężny 2.0 TDI. Jednostka generuje moc 184 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik sprzęgnięto z dwusprzęgłową skrzynią DSG o siedmiu przełożeniach. Napęd będzie przekazywany na wszystkie koła za pomocą systemu 4MOTION. Diesel umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 210 km/h, a przyspieszenie ze startu zatrzymanego od 0 do 100 km/h trwa 6,9 sekundy. Auto według producenta zużywa przy tym średnio 4,9 l/100 km (129 g/km CO2).