Volkswagen Tiguan GTE Active Concept: pokaz potencjału hybrydy plug-in

2016-01-13 11:50

Volkswagen przedstawił koncepcję napędu na 4 koła, który będzie niedługo wykorzystany w autach elektrycznych. Za pomocą studyjnego Volkswagena Tiguana GTE Active Concept, firma pokazuje jak wielki potencjał kryje się w hybrydach typu plug-in.

Stany Zjednoczone są największym rynkiem SUV-ów na świecie, więc nic dziwnego, że Volkswagen po raz pierwszy przedstawił Tiguana GTE Active Concept właśnie w USA. Model będący zapowiedzią zupełnie nowego hybrydowego SUV-a o przełajowych właściwościach, zadebiutował na North American International Auto Show 2016 odbywających się w Detroit. Pojazd wyróżnia się z zewnątrz terenowym stylem, a pod karoseria kryje nowatorską technikę.

Sprawdź też: Nowy Volkswagen Tiguan: wystartowała produkcja

5-miejscowy Tiguan GTE Active Concept powstał w oparciu o nowo skonstruowanego Tiguana drugiej generacji, budowanego na modułowej platformie MQB. Auto dostało nowy system multimedialny z 9,2-calowym ekranem dotykowym z funkcją sterowania gestami. Dodatkowo jest ekran elektronicznych wskaźników oraz wyświetlacz head-up. Ponadto koncept otrzymał na wyposażeniu takie systemy bezpieczeństwa, jak: Front Assist wraz z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych, aktywną pokrywę silnika, system Lane Assist i system automatycznego hamowania po kolizji.
.

Mocna hybryda typu plug-in

Samochód wyposażono w nowoczesny zespół napędowy o mocy 165 kW/225 KM. Wydajny zespół hybrydowy typu plug-in składa się z trzech silników – turbodoładowanej jednostki benzynowej o mocy 110 kW/ 150 KM, silnika elektrycznego na osi przedniej o mocy 40kW/ 54 KM oraz silnika elektrycznego dla osi tylnej o mocy 85 kW/ 115 KM. Automatycznie lub po naciśnięciu odpowiedniego przycisku siła napędowa przekazywana jest do wszystkich kół. Technologia ta sprawia, że SUV jest bardzo sprawny w terenie także wtedy, gdy porusza się w trybie wyłącznie elektrycznym.

Zobacz: 2016 Volkswagen Tiguan: następca popularnego SUV-a

Bezpośrednio po uruchomieniu zespołu napędowego auto porusza się w trybie E-Mode, czyli wyłącznie elektrycznym, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Naped tylnej osi jest automatycznie dołączony w razie potrzeby. Gdy kierowca wybierze tryb jazdy off-road lub 4x4, samochód ruszy z miejsca korzystając z napędu na cztery koła. W trybie wyłącznie elektrycznym samochód może przejechać do 32 km. Całkowity zasięg (przy pojemności akumulatorów wynoszącej 12,4 kWh i 64-litrowym zbiorniku paliwa) wynosi 933 km.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku