Volkswagen Tiguan R to teraz najmocniejsza specyfikacja dostępna w Tiguanie. Wcześniej topowym silnikiem benzynowym była jednostka 2.0 TSI rozwijająca 230 KM, a teraz po liftingu rolę flagowca przejmuje literka "R" nie w pakiecie wizualnym, a w pełnoprawnej sportowej odmianie. Auto napędza silniki 2.0 TSI o mocy 320 KM. W tym aucie, po raz pierwszy zastosowano nowy system torque vectoring, który ma poprawić osiągi i wykorzystać pełnię możliwości napędu 4MOTION parowanego z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.
Więcej o Tiguanie: Tak zmienił się Volkswagen Tiguan po liftingu. Bestseller z inną twarzą, nowymi technologiami i hybrydą
Jakimi osiągami może pochwalić się Tiguan R? Niestety Volkswagen na razie nie podzielił się szczegółowymi danymi technicznymi. Wiadomo, że kierowca będzie miał do dyspozycji tryb RACE, który pozwoli wykorzystać pełny potencjał auta i całkowicie odłączyć system ESP. Dostęp do tego trybu będzie już z poziomu specjalnego przycisku umieszczonego na kierownicy.
Od strony wizualnej auto wygląda bardzo atrakcyjnie - szczególnie pomalowane charakterystycznym niebieskim lakierem oraz postawione na 21-calowych obręczach kół. Pokaźne wloty powietrza w przednim zderzaku odpowiadają za solidny oddech, a z tyłu nie da się przegapić wyprowadzonych pod dyfuzorem podwójnych końcówek układu wydechowego rozmieszczonego po obu stronach zderzaka. Opcjonalnie będzie można wybrać grzmiący wydech sygnowany logo marki Akrapovič. Zawieszenie jest usztywnione oraz niższe o 10 mm w stosunku do standardowego Tiguana.