Podczas grudniowego posiedzenia Rada Nadzorcza Volkswagena doszła do wniosku, że od 2015 roku Herbert Diess nadaje niemieckiej marce nowe oblicze. Jego ogromne zaangażowanie przyczynia się do transformacji przedsiębiorstwa, która bez niego nie byłaby tak konsekwentna i udana. Radni docenili wytrwałość i upór Diessa w dążeniu do zmian technologicznych i jego wkład we wdrażanie celów klimatycznych, a także ostatnie wyniki finansowe koncernu. Tym samym zarząd Volkswagen AG postanowił realizować tę strategię w najbliższych latach z Herbertem Diessem jako prezesem.
Sprawdź: Audi RS6 kontra Lamborghini Urus - który VAG jest szybszy na prostej?
Prezes i nowy zarząd mają otrzymać pełne wsparcie rady nadzorczej dla działań zorientowanych na elektromobilność i cyfryzację, a także dla wzrostu efektywności i rentowności wszystkich marek i działów koncernu. Wspólnym wyzwaniem będzie powiązanie transformacji z podnoszeniem kwalifikacji pracowników koncernu i stwarzaniem dla nich nowych szans na przyszłość, ale także związanie jej z niezbędną redukcją zatrudnienia – przy uwzględnieniu istniejących programów – poprzez sprawdzone instrumenty.
Szykują się zmiany
W głównym zakładzie koncernu w Wolfsburgu będzie prowadzona nowoczesna, wysoko zautomatyzowana produkcja samochodów elektrycznych. W fabryce będzie powstawał – w warunkach najwyższej efektywności produkcyjnej – najważniejszy model elektryczny marki Volkswagen Samochody Osobowe. W tym celu zostanie wdrożony specjalny projekt (na wzór projektu Artemis realizowanego przez AUDI) obejmujący wszystkie czynności od projektu do produkcji pojazdu.
Zarząd i Rada Zakładowa koncernu do końca pierwszego kwartału chcą opracować plan zmierzający do zmniejszenia kosztów stałych o 5 procent do 2023 roku, uwzględniający wszystkie istniejące programy. Tym samym koszty materiałów w ciągu najbliższych dwóch lat mają zostać zmniejszone o 7 procent. W dodatku Rada Nadzorcza jest zgodna w kwestii dalszej przynależności marek Lamborghini i Ducati do koncernu Volkswagen. W ramach zmian w organizacji postanowiono również, że od 1 marca 2021 roku marka Bentley będzie podlegała zarządowi Audi. Pozwoli to na wykorzystanie synergii podczas realizacji planu elektryfikacji obydwu marek premium.